جلسه هم اندیشی با موضوع احترام

جلسه­ ی هم ­اندیشی پایه­ ی هفتم با موضوع احترام در روز سه شنبه 95/9/23 در دو نوبت با حضور اولیای محترم دانش ­آموزان برگزار گردید. زمان نوبت اول از ساعت 9:15 الی 10:45 و زمان نوبت دوم از ساعت 13 الی 14:30 بود.

در ابتدای جلسه ، دانش­ آموزان با اهدای شاخه گل از اولیای خود استقبال می­ کردند.

dsc_0016

dsc_0262

dsc_0018

 

در آغاز جلسه آقای گودرزی ضمن عرض تبریک میلاد حضرت محمد (ص)، از دانش­ آموزان خواستند مصادیقی از احترام به بزرگ ­ترها را بیان کنند.

 

dsc_0030

dsc_0055

دانش ­آموزان نیز مصادیقی از احترام را بیان داشتند که می ­توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • سلام کردن به دیگران بدون توجه به موقعیت اجتماعی آنها
  • dsc_0028
  • dsc_0031
  • dsc_0034
  • استفاده از واژه ­های زیبا در پاسخگویی به دیگران
  • dsc_0033
  • dsc_0278
  • بلند نکردن صدا در حضور بزرگترها
  • dsc_0036
  • dsc_0026
  • قطع نکردن صحبت آنها و جواب دادن به آنها پس از پایان صحبت آنها
  • dsc_0041
  • dsc_0255
  • untitled
  • تشکر از آنها در قبال کارهایی که برای ما انجام می ­دهند
  • dsc_0242
  • dsc_0249
  • احترام گذاشتن به خود
  • dsc_0062
  • dsc_0046
  • استقبال و بدرقه­ ی والدین در ورود و خروج از منزل
  • dsc_0027

dsc_0064

سپس کلیپی در مورد احترام به والدین پخش گردید.

dsc_0022

dsc_0264

در ادامه آقای نورعلی ضمن بیان خاطرات تلخ و شیرینی از رفتار خود در قبال والدینشان ، به انتقال تجربیات خود به دانش ­آموزان پرداخته و والدین را بهترین ، سالم ­ترین و مطمئن ­ترین فرد برای استفاده از سخنان و نصایح آنان دانستند.

dsc_0025

 

dsc_0072

در ادامه آقای گودرزی در پرسش دانش ­آموزان که چرا والدین به سخن آنها گوش نمی دهند ،  زندگی برای فرزندان را در سه مقطع 7 ساله تقسیم کردند که در 7 سال اول زندگی ، فرزند پادشاهی می ­کند و در 7 سال دوم، فرزند باید تبعیت والدین نماید و در 7 سال سوم زندگی دوره­ ی وزارت فرزند است که در این دوره والدین ضمن مشورت دادن به فرزند باید از او نیز مشورت بگیرند. ایشان از دانش آموزان که در مرز بین 7 سال دوم و سوم زندگی قرار دارند خواستند از اولیای خود تبعیت کنند و از اولیا خواستند از فرزندانشان در برخی از کارها مانند برنامه ی مسافرت مشورت بگیرند. 

dsc_0251

سپس آقای گودرزی بیان داشتند که احترام مخصوص انسان نیست بلکه باید به طبیعت، اشیاء، عقاید و نظرات دیگران نیز احترام گذاشت.

dsc_0266

dsc_0040

در ادامه اولیای دانش ­آموزان نیز در سخنان خود به موضوع احترام پرداختند. آنها احترام به طبیعت را احترام به خود دانسته و رعایت نظافت و پاکیزگی در طبیعت را احترام به دیگران و جامعه دانستند.

dsc_0050

آقای عباسی دبیر محترم دینی پایه هفتم بیان داشتند که احترام نیاز درونی و فطری است که به آن نیاز داریم و میزان بروز رفتارهای احترام ­آمیز از طرف هر شخص با هر عنوان و با هرشکلی نتیجه­ ی مشخصی دارد که نتیجه­ اش آرامش و لذت بردن از زندگی است. الزام داریم احترام را در جزء جزء زندگی خود وارد کنیم و باید خود را با شرایط احترامی زمانه تطبیق دهیم. باید بدانیم در هر زمان نمادهای احترام چیست. باید در رفتار پویایی داشته باشیم زیرا سرمنشأ از خود والدین است نه از فرزندان. بچه­ ها را باید برای آینده تربیت کنیم چون آنها برای دوره­ ی بعد هستند و آنها را باید متناسب با زمانه تربیت کنیم . باید دلیل رفتار خود را برای فرزندان مشخص کنیم. احترام امری دو جانبه و زیبا است که آرامش را به خانه می­ آورد.

dsc_0245

در پایان نیز پاورپوینتی با موضوع احترام که جزو فعالیت های ارائه شده در کلاس تفکر و سبک زندگی بود برای حاضرین پخش شد که متن روی آن توسط دانش ­آموزان ابوالقاسمی، فاضل و ساعتی قرائت شد.

dsc_0281

dsc_0285

مطالب مرتبط

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

گروه رباتیک موسسه فرهنگی آموزشی دانش پس از نزدیک به ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی، آموزش تخصصی و برنامه‌ریزی فشرده، افتخارآفرینی بزرگی را در سطح کشور رقم زد و راهی مسابقات جهانی شد....

Danesh English Seminar-8

Danesh English Seminar-8

8th Grade Festival: English Seminar Report Date: February 10 As part of this year's vibrant 8th Grade Festival, the final stage of our English Seminar was successfully held on...

اردوی پایه هشتم

اردوی پایه هشتم

در روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه، دانش‌آموزان پایه هشتم از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در اردوی ورزشی و تفریحی خود آماده شدند. این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی...

1 دیدگاه

۱ دیدگاه

  1. Avatar

    سلام و عرض ادب خدمت مديريت محترم و مشاورين گرامي،
    بسيار جلسه صميمي و مفيدي بود.از بودن در كنار بچه هاو شنيدن ديدگاه هاي آنان بسيار لذت برديم.
    خوشحالم كه فرزندم در اين مدرسه در كنار آموزش به رشد اخلاقي نيز دست مي يابد و براي زندگي سالم و موفق در آينده آماده مي شود.
    سپاس گزارم
    ساعتي

    پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *