اگر من عضو شورا می شدم …

بچه ها سلام؛

تا حالا به این فکر کردید کسانی که از وضعیت اداره جامعه ناراضی هستند، اگر خودشون عهده دار مسئولیت اداره جامعه می شدند آیا می تونستند از پس این کار به خوبی بربیان یا نه!؟

community_support_img1

شاید پاسخ بدین که هر کسی که این ادعا رو نداره و باید کسانی تو این عرصه پا بذارن که احساس می کنن لیاقت و شایستگیش رو دارن!

download

خود من تا همین چند سال پیش فکر می کردم که اگه آدم نیتش پاک باشه و بخواد برای مردم کار کنه، خیلی از مسائل حل میشه! اما خیلی وقته که به این نتیجه رسیدم که هر کسی تو هر موقعیتی نباید قدم بذاره. بلکه باید خیلی از شرایط مهیا باشه تا آدم بتونه تو یه مسئولیتی که به عهده می گیره موفق بشه.

مثلاً همین شورای دانش آموزی!!!!

یه عده از دانش آموزان علاقه مند میان کاندید می شن و عده زیادی از دوستانشون هم به دلایل مختلف به اون ها رای می دن!

DSC_0232

اما بعدش چه اتفاقی میفته؟

آیا همه کسانی که انتخاب می شن شایستگی و تخصص لازم برای حضور در این جمع رو دارن؟

اصلاً همین که بین گروهی از بچه ها محبوب باشیم برامون کافیه؟

9394-01283

یا اینکه اصلاً قراره تو این شورا چه اتفاقی بیفته؟

فکر می کنید چند درصد از بچه هایی که انتخاب شدند بتونن به شعارهای انتخاباتی خودشون عمل کنند؟

یا اینکه چند درصد از منتخبین، در جلسات شورا حضور فعال دارند و سعی می کنند که در تصمیم گیری ها صاحب نظر باشند؟

 

DSC_0012

DSC_0010

چند درصد از اعضای شورا دنبال مطالبات دانش آموزان هستند؟

چه تعدادی از این عزیزان فقط به فکر وجهه و شخصیت عضویت در شورا هستند؟

قطعاً اکثر عزیزانی که منتخبین دانش آموزان هستند با نیت پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی مدرسه قدم در این راه گذاشتند. ولی آیا فقط نیت کافیه؟ یا اینکه…

لازم به یادآوریه که از این دست شوراها زیاد تشکیل شده و خواهد شد. اما نکته ای که باید به صورت جدی مدنظر ما قرار بگیره، تمرین پذیرش مسئولیت های اجتماعی است.

همه ما در این رابطه مسئولیم!

DSC_0118

9394-01282

9394-01286

از دانش آموزانی که رای دادند و رای ندادند! تا دانش آموزانی که کاندید شدند! و نشدند! تا کاندیداهایی که انتخاب شدند! و انتخاب نشدند!

DSC_0142

بچه های عزیز؛ زمان در حال گذر است. فرصت ها مانند نسیم می وزند و ما باید خودمون رو در مقابل نسیم قرار بدیم! 

بگذریم که بعضی از آدم ها درست یا غلط خودشون رو مقابل باد و طوفان قرار می دهند!

دوست دارم نظر شماها رو هم در این رابطه بدونم.

 

مطالب مرتبط

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

گروه رباتیک موسسه فرهنگی آموزشی دانش پس از نزدیک به ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی، آموزش تخصصی و برنامه‌ریزی فشرده، افتخارآفرینی بزرگی را در سطح کشور رقم زد و راهی مسابقات جهانی شد....

Danesh English Seminar-8

Danesh English Seminar-8

8th Grade Festival: English Seminar Report Date: February 10 As part of this year's vibrant 8th Grade Festival, the final stage of our English Seminar was successfully held on...

اردوی پایه هشتم

اردوی پایه هشتم

در روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه، دانش‌آموزان پایه هشتم از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در اردوی ورزشی و تفریحی خود آماده شدند. این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی...

0 دیدگاه

۰ دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *