آشنایی با رشته انسانی

دانش‌آموزان دبیرستانی در سال نهم باید از میان شاخه‌های علوم انسانی، ریاضی و فیزیک، تجربی،  وکار دانش و فنی حرفه ای یکی را برای ادامه‌ی تحصیل در دبیرستان انتخاب کنند و این امر باعث به وجود آمدن سؤالات بسیاری در ذهن دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان می‌شود. باید گفت این انتخاب از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اولین انتخاب دانش‌آموز برای تعیین مسیر تحصیلی او در آینده خواهد بود.

اگر شغل‌های محبوب ، مدیریت و روانشناسی و یا وکالت را دوست دارید، شما باید در سال نهم دبیرستان رشته‌ی علوم انسانی را انتخاب کنید تا بتوانید با شرکت در کنکور علوم انسانی وارد این رشته‌ها شوید.

بعد از فارغ‌التحصیلی در این رشته شما باید وارد فضای رقابتی کنکور شوید. رشته‌ی علوم انسانی با داشتن ۵ زیرگروه یکی از اصلی‌ترین و پرجمعیت‌ترین رشته‌ها در کنکور سراسری است. نکته‌ی مثبتی که در مورد موفقیت در کنکور رشته انسانی حائز اهمیت است، وجود رقابت کمتر نسبت به سایر گروه‌های آموزشی است، یعنی دانش‌آموزان قوی کمتری نسبت به سایر رشته‌های نظری در این گروه وجود دارند.

برای قبولی در رشته‌های پرطرفدار این شاخه باید تلاش فراوانی بکنید، زیرا درصد زیادی از دانش‌آموزان تحصیل‌کرده در این شاخه به دنبال قبولی در این رشته‌های معروف هستند. با توجه به حجم بالای دروس حفظیاتی شما باید یک برنامه‌ریزی درست با زمان‌بندی مناسب برای مطالعه‌ی دروس داشته باشید و بتوانید مطالب را در ذهن خود سامان‌دهی کنید تا در جلسه‌ی کنکور دسترسی سریع به مطالب داشته باشید.

زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، فرهنگ و معارف اسلامی و زبان خارجی دروس عمومی این رشته و ریاضیات ویژه‌ی علوم انسانی، اقتصاد، تاریخ ادبیات ایران و جهان، آرایه‌های ادبی، ادبیات فارسی ویژه‌ی علوم انسانی، تاریخ ایران و جهان، جغرافیا، جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی، منطق، فلسفه و روانشناسی دروس تخصصی این رشته می‌باشند.

اگر به رشته‌های حقوق، حسابداری، روان‌شناسی، ادبیات، مدیریت، فلسفه، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی و کلیه‌ی رشته‌های مربوط به علوم انسانی علاقه‌مندید و در درس‌های حفظیاتی قوی هستید، رشته‌ی علوم انسانی می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

رشته‌های حقوق و حسابداری و روانشناسی جزو رشته‌های پرطرفدار شاخه‌ی علوم انسانی هستند، زیرا افراد زیادی هرساله اقدام به انتخاب و تحصیل در این سه رشته می‌کنند.

مطالب مرتبط

شرکت اپل

شرکت اپل

داستان تأسیس اپل در سال ۱۹۷۱، استیو وزنیاک ۲۰ ساله و استیو جابز ۱۶ ساله رویای تأسیس یک شرکت مشترک را داشتند. در سال ۱۹۷۷، آن‌ها اولین نمونه کامپیوترهای اپل را در گاراژ خانه جابز...

0 دیدگاه

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *