جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گران قیمت ها

~~در اين مقاله چند  اتومبيل از گرانقيمت ترين اتومبيل هاي جهان به طور مختصر معرفي مي شوند. كه در بين آنها ابر اتومبيل هاي اسپرت و اتومبيل هاي لوكس و تجملاتي هم ديده مي شوند.  و البته در اول ليست بوگاتي ويرون افسانه اي، يعني قويترين و سريعترين اتومبيل دنيا قرار دارد.

۱ــ بوگاتي ويرون  قيمت: ۱۷۰۰۰۰۰ دلار

بوگاتي ويرون ۱۶۰۴قويترين و گرانترين و سريعترين اتومبيل مجاز براي حركت در خيابانهاست و سرعت بالاي ۴۰۰ كيلومتر بر سرعت (۴۰۷ كيلومتر بر ساعت) آن ثبت شده است. بيشترين آمار توليد اين اتومبيل در سال ۲۰۰۵ ميلادي بوده است. اين اتومبيل بوسيله فولوكس واگن  AG ساخته مي شود(آن قسمتي كه كمپاني خريداري شده ي بوگاتي را اداره مي كند) اسم اين مدل بوگاتي از نام راننده اي كه براي اولين بار در سال ۱۹۳۹ مسابقات ۲۴ ساعته لمان را برد گرفته شده است. موتور ويرون از نوع W16 ميباشد يعني يك موتور ۱۶ سيلندر در ۴ رديف كه در هر رديف ۴ سيلندر وجود دارد و نحوه آرايش اين رديفها به شكل حرف W انگليسي است.براساس اظهارات كمپاني فولوكس واگن موتور مدل توليد انبوه ويرون ۱۰۴۰ تا ۱۰۲۰ اسب بخار توان توليد مي كند. البته اين اعداد براساس اسب بخار متريك است و با اسب بخار SAE اين توان مي شود ۱۰۲۶ تا ۱۰۰۶ اسب بخار بنابراين در آمريكا قدرت موتور آن ۱۰۰۱ اسب بخار اعلام شده است. به هر حال اين موتور ركورددار بيشترين توان براي يك اتومبيل قابل رفت و آمد در خيابان است.

۲ــ فراري انزو  قيمت: ۱۰۰۰۰۰۰ دلار

اين اتومبيل ۱۲ سيلندر با نامهاي فراري انزو  F60 در بازار شناخته شده است، كه نام بنيان گذار كمپاني فراري را برآن نهاده اند. فراري انزو در سال ميلادي ۲۰۰۳ با تكنولوژي اتومبيل هاي فورمول يك ساخته شد. كه از آن جمله مي توان به بدنه از جنس فيبر كربن، سيستم تعويض دنده پي در پي (مانند موتور سيكلت براي سرعت تعويض دنده) و ديسك ترمزهاي از جنس سراميك كربن اشاره كرد. همينطور از تكنولوژيهايي كه استفاده از آنها در مسابقات فورمول يك مجاز نيست هم استفاده شده است. مثلاً در اين مدل فراري از آيروديناميك فعال استفاده شده است. و عملكرد آن به اين گونه است كه بعد از رسيدن اتومبيل به سرعت ۳۰۱ كيلومتر بر ساعت نيروي فشاري بر اتومبيل (به سمت پايين) به حداكثر مقدار خود يعني ۷۷۵ كيلوگرم مي رسد در اين زمان كامپيوتر اتومبيل وارد مدار ميشود اسپويلر عقب را به گونه تغيير مكان مي دهد تا نيرو از اين بيشتر نشود.

۳ــ پاگاني زوندا  ــC12F  قيمت: ۷۴۱۰۰۰  دلار

از اين اتومبيل اولين بار در نمايشگاه اتومبيل جنوا در سال ۲۰۰۵ پرده برداري شد. در بين اتومبيل هاي ساخت كمپاني پاگاني بر روي هيچ اتومبيلي به اندازه اين اتومبيل كار مهندسي و اصطلاحات نشده است. زوندا از مدلهاي قديمي خود چيزهاي زيادي به ارث برده است از آن جمله موتور ۷.۳ ليتري V12 آن است. ولي قدرت آن تا ۵۹۴ اسب بخار زياد نشده است. يك موتور ويژه سفارشي اسپرت با  قدرت ۶۴۱ اسب بخار نيز براي سفارش موجود است. كمپاني سازنده ادعا كرده است اين اتومبيل مي تواند در زمان ۳.۲ ثانيه از صفر به ۹۷ كيلومتر در ساعت برسد. حداكثر سرعت اين اتومبيل بيش از۳۷۴ كيلومتر بر ساعت مي باشد و ترمزهاي بسيار قوي آن را به راحتي از ۳۰۰ كيلومتر بر ساعت به صفر مي رساند اين اتومبيل از نسبت قدرت به وزن خوبي برخوردار است (۳۸۴) كه اين رقم براي فراري انزو ۳۵۶ است.

۴ــ Koenigsegg CXX   قيمت ۶۰۰۹۱۰ دلار

CXX مخفف كوپه مسابقه اي است. مدل X با ورودي خود جشن ۱۰ سالگي اولين مدل از سري اتومبيل هاي CC بود. اين اتومبيل بيشتر براي بازار آمريكا ساخته شده است تا ديگر كشورها و از قوانين آن پيروي مي كند موتور ۴.۷ ليتري تمام آلومينيومي آن داراي ۳۲ سوپاپ است و از نوع  V8 است و بوسيله ۲ سوپر شارژر قوي تقويت مي شود. اين موتور ۸۰۶ اسب بخار توان توليد مي كند و گشتاور آن ۹۲۰ نيوتن متر است.

پست های مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *