جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اردو قشم _ پایه هشتم

به نام خالق زیبایی ها…

سلام،خوشبختانه امسال هم توانستیم اردوی قشم پایه دوم را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم و یکبار دیگربا کمک دوستان و دانش آموزان خوووب پایه دوم توانستیم بهترین خاطرات را خلق کنیم که قطعا تا ابد در ذهن ما و آنها نقش خواهد بست و مرور آن همه رفاقت و محبت قطعاااا شیرینی وصف ناپذیری خواهد داشت.

اردو بهترین فرصت برای ارزیابی مهارتها و توانایی های فردی افراد و البته بهترین فرصت برای یادگیری و آموزش هنر های فردیست که خدا روشکر این مهم هر ساله در اردوی جزیره زیبای قشم رنگ عمل به خود میگیرد و تحقق پیدا میکند در اینجا شما را با گوشه ای از رویدادها و اتفاقات شیرین اردوی قشم ۹۷ آشنا میکنیم پس با ما همراه باشید…

اهداف اردو که مدرسه دانش همه ساله به آن در اردو ها بها می دهد شامل :

۱-  تقویت روحیه جمع پذیری و قانون ‌مندی و برخورداری از نظام معین

۲- آشنایی با دوستان جدید و انس و الفت با آنان

۳- آشنایی با فرهنگ‌های بومی شهرها

۴- آشنایی با شخصیت­های مذهبی، فرهنگی، موثر و تاریخ ساز

۵- دیدن شهر‌ها وآشنایی با اماکن زیارتی، باستانی، سیاحتی و فرهنگی

۶- کسب تجربه و مهارت‌های زندگی دسته جمعی

۷- تقویت روحیه اعتماد به نفس و هم‌ زیستی در شرایط خارج از زندگی معمولی خانوادگی

۹- بازشناسی توان شخصی نقش خویش در گروه

۱۰- تمرین زندگی مستقل از خانواده

اول از همه بچه ها در مدرسه جمع شدن ..

شور و اشتیاق در چشمان بچه ها می درخشید ، و البته نگرانی و حس دوری و دلتنگی در چشمان اولیا موج می زد…

جناب زعفرانی بچه ها رو حضور وغیاب کردند و نکاتی کلی  پیرامون سفر به بچه گوش زد شد و درآخر با بدرقه اولیا و جناب رحیمی نژاد راهی سفر شدیم …

وسیله های رفت و آمد

قطار

قبل از ورود به قطار آقای اقبالی اسامی کوپه ها و شماره واگن و کوپه ها رو به بچه ها اعلام کردند.

اول فکر میکردم قطار با توجه به مسیر طولانی که در پیش داریم ، شاید کسل کننده ترین قسمت سفر باشه اما…

وقتی مستقر شدیم ، تازه فهمیدم اشتباه کردم . همین قطار باعث شد تا به جمع دوستام اضافه بشه و خیلی تفریحات جالب تری رو یاد بگیرم …

خیلی جالب بود : یک گروهی چشمک ، یک گروهی  مافیا ، یک گروهی شب مافیا ،یک گروهی پانتومیم ، یک تعداد مشغول تماشای فیلم های قطار (آخه قطار مدام فیلم های جالب میزاشت) و یک چند نفری ترجیح میدادن کتاب بخونین ..

جالب تر اینکه قطارم مثل خونمون بود ، منظورم صبحانه و ناهار و شام و حتی عصرونش شاید مفصل تر از خونه در هر زمانی در اختیارمون بود..

راستی با وجود این همه تفریح و دیر خوابیدن ما نمازمون فراموش نشد …..

قرار بود قطارمون ساعت ۱۱ بندرعباس باشه ولی ۱۳ اونجا بود و همین طور قطار برگشتمونم تاخیر داشت ، ولی هیچ کدوم از تاخیرها ناراحتم نکرد چون زمان زیادتری برای تفریح داشتم …

کشتی

هتل آپارتمان

از زمانی که راه افتادیم مدام به مسئولمون میگفتم بالاخره ما اتاق چندیم؟ با کی هستیم ؟ مسئولمون رو معلوم کردین؟

تا اینکه رسیدیم …

هتل آپارتمان جالبی بود ، دو گروه طبقه دوم ، دو گروه سوم ، دوگروهم طبقه چهارم..

وجود آسانسور نعمتی بود ، چون کارمون خیلی راحت کرد..

آپارتمان ها یک تعدادی تخت داشت و یک تعداد تشک خوب تا بقیه که روی تخت نمیخوابن اذیت نشن،حمام و دستشویی تمیز ، و گاز لوازم آشپزخانه…

خاموشی اتاق ها ساعت ۲ بود ، ما زمانی که برمیگشتیم تا ساعت ۲ بازی های و سرگرمی های مختلف داشتیم…

جاذبه گردشگری

جزیره هنگام

جزیره هِنگام از  جزیره های  ایران در خلیج فارس است که با آبادی‌های کوچک با وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع در جنوب جزیرهٔ قشم واقع شده و دارای معادن نمک و خاک و  سرب است. جزیره هنگام در دو کیلومتری جنوب شرقی جزیره قشم بوده و نُه کیلومتر طول و شش کیلومتر عرض دارد. این جزیره ۶/۳۳ کیلومتر مربع مساحت دارد و به شکل مخروط ناقصی است که در کرانه‌های جنوبی  جزیره قشم واقع شده‌است. فاصله آن تا بندرعباس حدود ۴۳   مایل دریایی و تا شهر  قشم حدود ۲۹ مایل دریایی می‌باشد این جزیره ارتفاعات پست  آهکی دارد و بلندترین نقطه آن کوه ناکس با ۱۰۶ متر ارتفاع است. طولانی‌ترین قطر آن از «روستای هنگام کهنه» تا «روستای هنگام جدید» ۹ کیلومتر است.

جزیره هنگام جاذبه‌هایی شگفت‌انگیز دارد که عبارت اند از: دلفین‌ها ، آهوها (جبیر) ، خاردم مصری (آفتاب‌پرست) ، سواحل ناب (ساحل نقره ایی) ، کشتی به گل نشسته پرتقالی‌ها ، غرفه‌های سنتی از جمله (رستوران غذاهای محلی و دریایی+صدف‌های دریایی و …)

پارک کروکودیل ها

این پارک تنها مرکز تکثیر و پرورش کروکودیل به صورت مصنوعی است که در ایران و خاورمیانه نیز در حال فعالیت است. جالب است بدانید که بزرگترین کروکودیل ایران هم در این مجموعه زندگی می کند.

دره ستارگان

اسمش که داد می زند جای عجیب و فوق العاده ای است؛ از آن جاهایی که تا نبینیم باور نمی کنیم! تا قبل از رسیدن مان به دره ستارگان احتمالن شایعات عجیب و غریبی در موردش خواهیم شنید که خیالبافی های مان را نسبت به آنجا چند برابر می کند. دیگر دل توی دلمان نیست. باید خودمان را به نزدیکی سواحل جنوبی بزرگترین جزیره ایران رسانده و با راهنمایی سنگچین ها مسیری خاکی را تا رسیدن به پدیده ای خارق العاده طی کنیم. دره ستارگان درست همین جاست!

دره ستارگان از جمله عجایب هفتگانه‌ی جزیره دیدنی قشم است که در شمال روستای برکه خلف در فاصله ۵ کیلومتری از ساحل جنوبی جزیره واقع شده. خود اهالی روستا به این منطقه استالَه کَفته می گویند؛ به معنی ستاره افتاده. دلیل این نامگذاری یک اعتقاد قدیمیِ بومیان آنجاست که گمان می کنند افتادن یک ستاره، علت بروز این پدیده نادر زمین شناسی بوده است.

به محض ورود به دره با ستون های سنگی عجیبی رو‌به رو می‌شویم که هر کدام شکل‌های مختلفی به خود گرفته و به صورت کوتاه و بلند چیده شده اند. به گمان اهالی منطقه میلیون ها سال پیش که ستارگان با زمین برخورد کرده اند، خاک منطقه بالا آمده و پس از شکل گرفتن، خشک شده و به صورت فعلی درآمده است. به خاطر چینش و همچنین شکل خاص این ستون‌ها، وزش باد در لا به لای آن‌ها ایجاد سر و صدایی ترسناک می‌کند که این مورد نیز باور بومی دیگری دیگری را شکل داده.

دره‌ی ستارگان در واقع تنها مورد موجود از این دست عارضه‌ی زمین‌شناسی است که در آسیا وجود دارد و در تنها ژئوپارک خاورمیانه یعنی جزیره قشم، در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پس بی جهت نیست که آن را در میان عجایب هفتگانه جزیره زیبای قشم معرفی می کنند.

جزایر ناز

در ساحل جنوب شرقی جزیره قشم، جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله ساحلی روستای سوزا، توقف کنید. اینجا جایی است که می‌توان دل به دریا زد و از غرق شدن نترسید.

روی آب راه رفتن یک زمانی معجزه حساب می‌شد. باورتان نمی‌شود اما جایی در حاشیه خلیج فارس هست که می‌توانید روی آب راه بروید. درواقع در دریا پیاده‌روی کنید. از این هم بیشتر، می‌توانید یا اسب‌سواری شاید هم شتر سواری! عجله نکنید. هر زمانی نمی‌شود این جاذبه را دید. این جزیره‌های کوچک مثل اسم‌شان ناز دارند.
وقتی دریا نازشان را می‌کشد آنها از زیر آب بیرون می‌آیند تا این تجربه عجیب را برای‌تان رقم بزنند. پس برای دیدن‌شان تا جزر دریا و پایین رفتن آب باید صبر کرد. ما حساب جزر و مد دریا را کرده ایم و حالا زمان آن رسیده که شما را به قدم زدن روی آب دعوت کنیم. صندل‌های‌تان را بپوشید، پاچه شلوار را تا بزنید و دست‌تان را به ما بدهید تا یک ساعتی را در جزایر ناز دور بزنیم؛ از آن ساعت‌های فراموش‌نشدنی که جزو عمر حساب نمی‌شوند.

ساحل زیتون

پارک و ساحل زیتون یکی از معروفترین ساحل های قشم است که علاوه بر رستوران و امکانات بازی کودکان، برخی تفریحات دریایی را نیز ارائه می دهد. این ساحل در سمت جنوب شرقی جزیره قشم و داخل شهر قشم واقع شده است. از این ساحل تا مجتمع های تجاری سیتی سنتر فاصله کمی وجود دارد. باکمک و همفکری آقای رحیمی نژاد و آقای اقبالی زمین ساحلی همراه یا  امکانات تفریحی بسیار خوبی  برای بچه ها فراهم شد تا راحت تر بازی کنند.

غار خوربس

این غار که قدمت آن به دوره‌ی مادها می‌رسد و دنباله‌های چین خوردگی‌های رشته کوه‌های زاگرس است، معماری عجیب و مرموزی دارد و دورادور آن را تپه‌ی های مرجانی کوتاه و بلند فرا گرفته است. ساختار غار را شبیه به دخمه‌های آذربایجان، کردستان، لرستان، بوشهر، اهواز و شوشتر می‌دانند. ارتفاع دیواره‌های صخره‌ای غار خربس ۲۰ الی ۳۰ متر است و با گذشت زمان و در نتیجه‌ی فروکش کردن آب دریا به شکل کوه با حفره‌هایی تو در تو نمودار گشته است. در گذر زمان نیز مردم شکل خاصی به‌ آن بخشیده و کنده کاری‌هایی روی آن انجام داده‌اند.

مردم محلی می‌گویند بر فراز غار خربس، در ارتفاعات صخره‌ای همواره یک جفت عقاب ماهیگیر زندگی می‌کنند و تخم می‌گذارند. این عقاب‌ها از جمله گونه‌های نادر و مرغوب جهان هستند. هم‌چنین در حفره‌های زیرین و زوایای تاریک غار خفاش‌‌های دم موشی زندگی می‌کنند. کارشناسان می‌گویند نسل این نوع خفاش‌ در حال انقراض است اما خوشبختانه در غار خربس این خفاش‌ها در امنیت به سر می‌برند.

نظریه‌ی دیگری وجود دارد که معتقد است غار خربس پناه‌گاه مردم بی‌دفاعی است که در گذشته مورد حمله‌ی دزدان دریایی قرار می‌گرفتند. آن‌ها حفره‌های درون غار را حفر کرده بودند تا در زمان خطر کودکان، زنان و کهن‌سالان بتوانند آن جا پناه بگیرند. آن‌ها آب و غذا و سنگ‌هایی برای پرتاب و دفاع از خود در این غار می‌گذاشتند و مردان جوان هم به جنگ مهاجمان می‌رفتند

نماز و زیارت امام زاده مظفر

امامزاده سید مظفر واقع در محله نایبند شهر  بندر عباس یکی از اماکن مذهبی استان هرمزگان در جنوب ایران  است.

امامزاده سید مظفر که از نوادگان  موسی کاظم است، از سالیان دور مورد توجه عموم مردم در استان هرمزگان بوده و هرساله پذیرای زائران بی‌شمار مشتاق خود است.

مسجد درگهان

برنامه های ناهار

مراکز خرید و مراکز تفریحی سیتی سنتر

مرکز خرید بسیار بزرگی که پراز مغازه های متنوع ، همچنین شهربازی و بسیاری امکانات دیگر که ساعت ها در آنجا سپری کردن کم بود.

 

مرکز خرید درگهان

برنامه های شام

کلیپ قشم :

https://www.aparat.com/daneshgholhak

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *