جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

باهوش ترین افراد جهان که ناشناخته اند!

ویلیام جیمز سیدیس، آی کیو ۲۵۰

 

ویلیام جیمز سیدیس در سال ۱۸۹۸ در آمریکا متولد شد و با ضریب هوشی ۲۵۰ تا ۳۰۰ در بالاترین مقام قرار دارد. ویلیام زمانی که شش ساله بود توانست در مدت هفت ماه تمامی دوران مدرسه و دبیرستان را طی کند و دیپلم بگیرد و در سن ۱۱ سالگی نیز به دانشگاه هاروارد راه یافت و در سن ۱۶ سالگی فارغ التحصیل شد و در سن ۱۸ سالگی به دانشکده حقوق دانشگاه هاروارد راه یاف. علاوه بر همه این موارد او توانایی صحبت کردن به ۴۰ زبان و لهجه های متفاوت را نیز داشت

در واقع او در یادگیری ریاضیات و زبان نابغه بود. اما متاسفانه جیمز در طول زندگانی خود نتوانست از استعدادهایی که برخوردار بود، استفاده کند و در سن ۴۶ سالگی نیز به علت خونریزی مغزی در حالی که از تنهایی و فقر رنج می برد، در گذشت.

 

ترنس تائو، آی کیو ۲۳۰

 

یکی از باهوش ترین انسان های روی زمین، در حال حاضر، ترنس تائو است که نمره ضریب هوشی ۲۳۰ را در اختیار دارد. او در سال ۱۹۷۵ در استرالیا از پدر و مادری هنگ کنگی به دنیا آمد. او از بدو تولد در حال شکستن رکوردها و غافلگیر کردن دنیا است

در دوسالگی، قادر به انجام دادن حساب های ابتدایی بود و در ۱۰ سالگی، در المپیاد بین المللی ریاضی شرکت کرد و با کسب مدال برنز، جوان ترین برنده آن دوره بود. در دو سال بعدی این رقابت ها، تائو مدال نقره و طلا را نیز از آن خود کرد و هر مرتبه نیز به عنوان جوانترین برنده تاریخ رقابت ها لقب گرفت.

در ۱۵ سالگی او توانست اولین مقاله تحقیقاتی خود را منتشر کند و در سن ۱۶ سالگی مدرک افتخاری از سوی دانشگاه فلیندرز آدلاید را دریافت کرد و در سال بعد از آن، دوره ارشد خود را نیز به اتمام رساند.

او تا به الان توانسته ۲۵۰ مقاله تحقیقاتی و ۱۷ کتاب را به چاپ برساند و جوایز فراوانی را نیز کسب کرده است که مهم ترین آنها مدال رشته های مشهور در سال ۲۰۰۶ است که معادل جایزه نوبل در ریاضیات است.

 

کیم آن یانگ، آی کیو ۲۱۰

 

کیم زمانی که تنها سه سال داشت، می توانست به زبان های ژاپنی، کره ای، آلمانی و انگلیسی صحبت کند در واقع او از ۶ ماهگی قادر به صحبت کردن نیز بود

او در سال ۱۹۶۲ در کره جنوبی متولد شد و همگان را باحل مسایل دیفرانسیل پیچیده و مسایل انتگرال که به طور زنده از تلوزیون ژاپن پخش می شد، متعجب می کرد. وی در سن هشت سالگی نیز از سوی ناسا برای کار دعوا به همکاری شد

یانگ پیش از سن ۱۵ سالگی از سوی دانشگاه کلرادو، دکترای فیزیک را دریافت کرد و هم اکنون بعد از یک مرحله سریع و عجیب در زندگی به کره جنوبی بازگشته تا یک زندگی معمولی را با هم سن و سالان و خانواده خود داشته باشد و رویاهای خود را دنبال کند تا بعد از انتخاب رشته مهندسی عمران مدرک دکترای خود را نیز در این رشته کسب کرد.

 

گری کاسپاروف، آی کیو ۱۹۰

 

این استاد بزرگ شطرنج و قهرمان سابق شطرنچ، به عنوان بزرگترین شطرنج باز تاریخ شناخته می شود. زمانی که او ۱۴ سال داشت همه جوایز و عنوان های نوجوانان در شوروی را از آن خود کرد و در سن ۱۷ سالگی در المپیاد ۱۹۸۰ شوروی شرکت کرد و درسن ۲۲ سالگی، زمانی که قهرمان شطرنچ یعنی آناتولی کارپوف را در سال ۱۹۸۵ شکست داد، به جوانترین قهرمان شطرنج دنیا ملقب شد.

او با داشتن یک حافظه خدادادی، می تواند تا  حرکت بعدی را پیش بینی کند و بازی ها و حرکات را تا ۳۰ سال گذشته به خاطر بیاورد

 

 

استفن هاوکینگ، آی کیو ۱۷۰

 

استفن هاوکینگ بعد از انیشتین به عنوان معروف ترین مغز به حساب می آید، او یک فیزیک دان و کیهان شناس است. او نه تنها کنترل بدن خود بلکه کنترل کلام خود را نیز از دست داده است. هاوکینگ از یک کامپیوتر با آمایشگر گفتار که یک سنسور متصل به عضله گونه است، استفاده می کند.

او در روز های اولیه تحصیل خود چندان باهوش نبود و گفته می شود که در کلاس دبیرستان خود جزو شاگردان ضعیف قرار داشت اما با تمرکز بر روی علاقه اش توانست در دانشگاه آکسفورد در رشته کیهان شناسی، عنوان شاگرد اول را کسب کند و برای دکتری در این رشته نیز به کمبریج رفت. اما به مریضی عصبی مبتلا شد که دکترها به او گفتند که تنها دو سال زنده می ماند. وی در مدت زمان کمی که داشت به کامل کردن دکتری خود توجه کرد. ضمن اینکه وی در این مدت دچار ضعف نیروی بدن نیز شد.

 

 

 

 

 

 

 

پست های مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام شایان خیلی ممنون از مطلبت بهتر بود بیشتر در مورد دانشمند ها توضیح میدادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *