جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کسب مقام سوم در مسابقات بین المللی روبوکاپ آزاد ایران

یازدهمین دوره از مسابقات سالانه بین المللی ربوکاپ آزاد ایران از ۱۸ تا ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۵ و در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران  توسط کمیته ملی ربوکاپ ایران و دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به عنوان برگزار کنندگان مسابقات رباتیک برگزار گردید.

ربوکاپ جوانان شاخه‌ایی از پروژه جهانی موسوم به ربوکاپ است که به نوجوانان و جوانان زیر ۱۹ سال اختصاص دارد. مسابقات ایران اپن افتخار دارد تا به عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین مسابقات رباتیک کشور و منطقه، هر سال پذیرای ده‌ها تیم و صدها دانش‌آموز و دانشجوی نخبه، خلاق، توانا و پیشروی ایرانی و خارجی در بالاترین سطح علمی و عملی باشد.

هدف مسابقات ربوکاپ دانش‌آموزی، سوق‌دادن دانش‌آموزان جهت مشارکت در پیشبرد علوم رباتیک و علوم مربوط به طراحی محصولات حرفه‌ای و کاربردی است. رسالت ما از برگزاری این مسابقات در داخل کشور، در درجه اول ايجاد موجی از شور و نشاط علمی در کشور و پس از آن رهبری و جهت‌دهی به مسابقات، جشنواره‌ها و فعالیت‌های رباتیکی در داخل کشور است.

(1)

(2)

(3)

در این دوره از مسابقات ۶۲۵ تیم ثبت نام کردند که از این تعداد ۳۲۰ تیم به این دوره از رقابت‌ها راه یافتند. از این تعداد ۳۰۶ تیم ایرانی و ۱۴ تیم خارجی از کشورهای کانادا، انگلیس، آلمان، چین، امریکا، پرو، افغانستان، کره جنوبی و هلند بود.یازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ آزاد ایران دارای ۲۲ لیگ دانش آموزی و دانشجویی بود که شامل لیگ‌های شبیه ساز فوتبال دو بعدی، لیگ شبیه ساز فوتبال سه بعدی، فوتبالیست کوچک، فوتبالیست انسان نما، شبیه ساز امداد، امدادگر مجازی، امدادگر، ربات صنعتی، ربات مین‌یاب کنترل از راه دور، ربات مین‌یاب هوشمند اندازه کوچک، ربات مین‌یاب هوشمند اندازه متوسط، ربات مین‌یاب، لیگ ربات پرنده، زیر دریایی و لیگ‌های دانش آموزی می‌شد.

(6)

(17)

(15)

(20)

در این مسابقات تیم الف دانش به عنوان یکی از مدعیان اصلی مسابقات شناخته می شد . این مسابقات در ابتدا بین ۱۰۰ تیم برتر کشور  و با ارائه گزارش فنی ( TDP ) و فیلم روبات و انتخاب ۱۰ تیم برگزیده ، آغاز گردید.

در روز اول دانش آموزان  با اضطراب و امید فراوان وارد  نمایشگاه بین المللی شدند ، در ابتدا مسئولین تیم روبوکاپ مدرسه در بخش پذیرش کارت ها را  دریافت کرده و در اختیار تیم قرار دادند.

تیم برای آماده سازی و کسب اطلاعات دقیق تر وارد سالن ۶ شد . پس از ارائه توضیحات مسئولین مسابقات تیم ها مشغول به تست ربات ها خود شدند.

سرانجام تیم ها برای مسابقات آماده شدند

در نهایت تیم ب دانش داخل زمین و بد شانسی تمام ربات این تیم از سراشیبی سقوط کرد و دو سنسور روبات شکست و پس از تست های فراوان روبات وارد قرنطینه شد. متاسفانه به علت مشکل فنی تیم ب در مسابقه ی اول در جدول به جایگاه پنجم  و تیم  الف مدرسه با اقتدار تمام در رتبه ی اول قرار گرفتند .

(17)

(13)

(25)

در روز دوم با اشکال گیری بسیارو بیدار باش تا ساعت ۲ نیمه شب اشکال های برنامه گرفته شد

در پایان این روز تیم ب مدرسه با کسب ۱۱۷ امتیاز در رتبه سوم و تیم الف با کسب ۴۰۰ امتیاز در رتبه نخست مسابقات جای گرفتند

روز سوم و روز سرنوشت ساز که مسابقه ای فنی بود که بچه ها باید به دستور داور برنامه ای به خصوص بنویسند و متاسفانه در آن روز یکی از لاستیک ها کنده شد و تیم ب بدون لاستیک برای روبات ماند و ربات بد کار کرد

در ابتدا اینگونه برداشت شد که مشکل از سنسور هاست ولی با این حال تیم ب  ۵۰ امتیاز کسب کرد و باز هم متاسفانه ربات تیم الف با شدت تمام سقوط کرد  و کاملا شکست ولی با این حال تمام مانع ها را رد کردند و امتیاز خوبی بدست آوردند اما با این حال  به علت اتمام وقت امتیازی برای تیم الف  احتساب نگردید

در انتهای این روز نیز تیم ب مدرسه در جایگاه چهارم و تیم الف مدرسه در جایگاه نخست قرار گرفتند.

(23)

اما روز آخر و روز بسیار سخت ، مسابقات در دو زمین مجزا که توسط یک پل به ارتفاع یک متر به هم متصل شده بودند برگزار گردید

در این روز تیم الف مدرسه به علت به شکستگی و اتصالی مدار مسابقات به خوبی روزهای قبل پیش نرفت ولی با این حال تیم ب در روز پایانی به امتیاز بهتری نسبت به روزهای قبل دست یافت که این امر به سبب رفع اشکال برنامه و ربات و کسب تجربه بیشتر نسبت به روزهای قبل حاصل آمد

در پایان این دوره از مسابقات تیم الف مدرسه موفق به کسب مقام سوم و تیم ب مدرسه موفق به کسب مقام چهارم مسابقات آزاد رباتیک ایران گردید

(22)

(18)

همچنین در این مسابقات که در سالن شماره شش محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، در بخش امدادگر الف ابتدایی در دور مقدماتی تیم های “سینا دو” و “صدرا ربات” با ۲۲۰ امتیاز به طور مشترک اول شدند.

در همین بخش تیم “روبوحافظ” با ۱۶۵ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و تیم “سینا یک” با ۱۵۰ امتیاز سوم شد.

همچنین در بخش امدادگر ب ابتدایی در دور مقدماتی تیم “سینا” با ۲۴۰ امتیاز و با اختلاف زیاد اول شد، تیم “صدرا ربات” نیز با ۱۱۰ امتیاز در مکان دوم قرار گرفت و تیم “کاوش” با ۳۰ امتیاز سوم شد.

در امدادگر الف پیشرفته نیز تیم “کاوش” با ۲۶۵ امتیاز مقام اول را کسب کرد، تیم “امداد شریف” نیز با ۲۴۰ امتیاز در جای دوم قرار گرفت و تیم “فرزانگان یک” با ۱۷۵ امتیاز سوم شد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *