جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

جهان در ۱۵۰ سال آینده

همان طور که معلوم است تا سال های دیگری در زندگی و حتی صورت و بدن انسان تغییراتی را می توان دید.

برای مثال احتمالا در زندگی انسان، مشکلات ناشی از افزایش جمعیت و پدیده گرمایش جهانی از جمله مهمترین عوامل تأثیر گذار بر زندگی بشر در ۱۵۰ سال آینده محسوب می شوند  و البته پیش بینی شده که چهره ی انسان ها در هزاران سال دیگر تغییر کند به طوری که انسان دارای جمجمه ای بزرگتر و همچنین چشمانی بزرگتر شود.

 

طول عمر

انتظار می رود که طول عمر بشر طی دهه های آینده با توسعه علوم مختلف بویژه دانش پزشکی، شاهد افزایش چشمگیری بوده و انسان آینده بتواند براحتی تا ۱۵۰ سال عمر کند.

اگر انسان آینده دست کم ۱۵۰ سال عمر داشته باشد، نباید تا سن ۱۰۰ سالگی بازنشسته شود!

Image result for ‫افزایش طول عمر انسان‬‎

ربات ها

در حال حاضر ربات ها در بسیاری از مشاغل، جایگزین نیروهای کار انسانی شده‌اند؛ اما در آینده ربات‌ها حضور جدی‌تری در زندگی انسان‌ها خواهند داشت و احتمالا کارفرمایان انسان‌های آینده، ربات‌های هوشمند خواهند بود.

 

مشاغل آینده و ربات‌ها

 

وضعیت جوی

ادامه روند صعودی تولید دی اکسید کربن، باعث افزایش چشمگیر درجه حرارت در نقاط مختلف جهان خواهد شد و در این شرایط تا یک قرن آینده شاهد ۱۱ درجه افزایش دما خواهیم بود.

ذوب شدن یخچال ها، بالا آمدن آب دریا، وقوع توفان های مختلف و بروز سیل در شهرها از جمله مشکلاتی است که ساکنان آینده زمین با آن مواجه خواهند بود.

Image result for ‫گرم شدن کره زمین‬‎

 انرژی

در حال حاضر استفاده از انرژی های پاک مانند انرژی خورشید یا باد بسرعت در حال گسترش بوده و اتکا به سوخت های فسیلی با منابع رو به پایان از جمله نفت هر روز کمتر می شوند.

انرژی هسته‌ای نیز علاوه بر تولید حجم عظیمی از انرژی، امکان سفرهای فضایی به مقاصد دور دست را فراهم خواهند کرد.

Image result for ‫انرژی در آینده‬‎

 

 ( و از همه مهم تر )

 

کلونی های فضایی

با روند کنونی افزایش جمعیت ساکنان زمین و منابع محدود موجود در این سیاره، انسان‌های آینده باید در فضا بدنبال یافتن سکونتگاه باشند.

از جمله طرح‌های در دست اجرا، ساخت مستعمرات انسانی بر روی سیاره مریخ است و پیش بینی می‌شود که تا یک قرن دیگر شاهد تولد کودکانی در مستعمرات انسانی بر روی ماه یا مریخ باشیم! 

Image result for ‫زندگي انسان در مريخ‬‎

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *