جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اندروید یا ای او اس یا ؟!

۱. آندروید تمامی تکنولوژی های اتصال (Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, Bluetooth و Wi-Fi را پشتیبانی می کند.
۲. آندروید از فرمت های مختلف فایل های مالتی مدیا مثل MPEG-4, H.264, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می کند.
۳. SMS, MMS و XMPP فرم هایی هستند که آندروید برای ارسال پیغام های متنی یا همان SMS از آن ها پشتیبانی می کند.
۴.مرورگر موجود در آندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته است.

۵. SQLite نرم افزاریست که برای ذخیره داده ها و مدیریت بانک های اطلاعاتی سبک در آندروید در نظر گرفته شده است.

۶.ماشین مجازی جاوا (Java Virtual Machine) در آندروید به صورت پیش فرض تعبیه شده است. تمام برنامه های آندروید باید به زبان جاوا نوشته شوند. البته این نسخه از JVM برای دستگاه های موبایل بهینه شده است.

۷.ابزارهای مختلف آندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می شوند. این ابزارها شامل کتابخانه ها، خطایاب، شبیه ساز گوشی و یکم پلاگین برای اکلیپس است.

۸.آندروید از سخت افزارهای مختلف همچون GPS و دوربین های متنوع پشتیبانی می کند.


۹.تصاویر و فایل های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.

ای او اس یستم عامل فوق مربوط به شرکت محبوب اپل است و کاربران و علاقه مندان خاص خود را دارد . خلاقیت نوآوری و تکنولوژی معروفیت این شرکت است . این سیستم عامل بر روی گوشی های آیفون و دستگاه های آی پد و همچنین آیپد نصب می گردد و آخرین ورژن آن که قرار است تا کمتر از یک ماه آینده وارد شود نسخه ۵ است .

 

زمانی که نمایشگرهای صفحه لمسی به عنوان تنها بهانه موجود برای شگفت زده کردن دوستان شناخته می شد، اپل دانست که باید در سیستم عامل موبایل جدید خود از این فناوری به عنوان برگ برنده استفاده کند. به این ترتیب، این فناوری را مجهز به یک “تداخل جامد کنترل” کرد و به کاربر اجازه داد که با دو انگشت زوم نمایشگر را تغییر دهد.

اینگونه سیستم عاملی شکل گرفت که پیش از آن هرگز معادل آن دیده نشده بود. تنها در زمانهای اخیر است که شکاف سیستم عاملهای دیگر این سکوی اپل را وارد بازار رقابت کرده است.

شما با توجه به این اطلاعات کدام را انتخاب می کنید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *