جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

چگونه فکر ما روي زندگي ما تاثير مي گذارد؟

همه چيز با انديشه شما شروع مي شود

انديشه هاي مثبت بر غناي زندگي مي افزايند، به شما امکان و قدرت مي دهند تا احساس قدرت بيشتري بکنيد و به اطمينان خاطر بيشتري برسيد.

مثبت انديشي صرفاً يک موضوع انگيزه بخشي نيست. بلکه تأثيري سازنده و قابل اندازه گيري بر شخصيت، سلامتي و ميزان انرژي و خلاقيت شما دارد.

هر چه مثبت تر و خوش بين تر بشويد، در تمامي شئونات زندگي تان شادتر خواهيد بود. اما انديشه هاي منفي برعکس اين موقعيت را ايجاد مي کنند. انديشه هاي منفي شما را از قدرت محروم مي سازند تا احساس ضعف بکنيد و اطمينان خود را از دست بدهيد.

هرگاه به يک مورد منفي بينديشيد يا حرف منفي بزنيد، قدرتتان را از دست مي دهيد. احساس خشم و تدافعي به شما دست مي دهد.احساس ناراحتي و مرارت مي کنيد. به مرور، انديشه منفي مي تواند به لحاظ فيزيکي شما را بيمار کند و حتي روابطتان را مسموم سازد.

مثبت انديشي منجر به سلامتي ذهني مي شود و عملکرد شما را به اوج مي رساندانديشه منفي سبب بيماري ذهني مي شود و اثربخشي شما را کاهش مي دهد بنابراين اگر مي خواهيد يک زندگي عالي داشته باشيد، هدفتان بايد اين باشد که در خود احساسات مثبت ايجاد کنيد و از شر احساسات منفي خلاص شويد.

از بين بردن احساسات منفي مهم ترين قدمي است که مي توانيد به سوي سلامتي، خوشبختي و حال خوش برداريد.

هر بار که بر انديشه ها و احساسات خود مسلط شويد و بخواهيد روحيه مثبت داشته باشيد، کيفيت زندگي دروني و بيروني شما بهبود پيدا مي کند.

در غياب احساسات منفي، ذهن شما خود به خود با احساسات مثبت پر مي شود و اين توليد خوشبختي، شادي و احساس موفقيت مي کند.

آنچه را كه ذهن بتواند تصور و باور كند قابل دستيابي است به شرطي كه با ذهنيتي همواره مثبت توأم باشد و افكار منفي آن را مخدوش نكند،

موفقيت افراد بيش از آن که به ميزان هوش آن ها بستگي داشته باشد به ميزان تفکر آن ها بستگي دارد.

ميزان پول در حساب هاي بانکي ، ميزان خوشحالي و ميزان خشنودي از زندگي ، به ميزان تفکر شخصي بستگي دارد.

براي رسيدن به موفقيت بايد در زندگي تغيير ايجاد کنيم. طرز تفکرمان را تغيير بدهيم و يک نگرش جديد به زندگي پيدا کنيم. ما محصول فكر خود هستيم.

چگونه فکر ما روي زندگي ما تاثير مي گذارد؟

مغز انسان به دو قسمت تقسيم مي گردد: ۱:خودآگاه ۲: ناخودآگاه

شايد تا کنون بارها از زبان دانشمندان شنيده باشيد که افراد تنها از ۱۰% ذهن خودآگاه خود استفاده مينمايند.

بايد توجه داشت که ضمير ناخودآگاه بسيار بزرگ تر و نيرومند تر عمل مي کند و در حدود ۹۰% ديگر از واکنش هاي ذهني ما را نيز همين قسمت تحت کنترل خود دارد.

آيا مي دانيد ممکن است در زندگي شما چه اتفاقاتي روي دهد اگر بتوانيد به طور کامل از ضمير ناخودآگاه ذهن خود استفاده کنيد؟ بله مي توانيد از قدرت جادويي آن براي پيشبرد و ارتقاي زندگي خود بهره بگيريد.

عملکرد ضمير ناخودآگاه

ضمير ناخودآگاه در محل استقرار خود از ما محافظت کرده و ما را زنده نگه مي دارد. هر چيزي را که در زندگي خود با حواس پنجگانه مان احساس مي کنيم ، تمام چيزهايي را که مي بينيم، مي شنويم، حس مي کينم، مي چشيم و بو مي کنيم براي تحليل و بررسي هاي آتي به ذهن فرستاده مي شوند و در قسمت ضمير ناخودآگاه ما ذخيره خواهد شد. لازم به ذکر است که ذهن انسان به صورت ۲۴ ساعته در حال فعاليت مي باشد، يکسره و بدون توقف و استراحت.

يکي ديگر از نمونه هاي بارز ضمير ناخودآگاه، رانندگي است. زمانيکه شما در حال رانندگي هستيد، اصلاً به نحوه عملکرد خود فکر نمي کنيد و تمام اعمال خود را با فکر انجام نمي دهيد، بلکه همه کارها به صورت اتوماتيک وار انجام مي شوند، شما فقط رانندگي مي کنيد.

نکته مثبتي که در مورد ضمير ناخواگاه وجود دارد اين است که ما را قادر مي سازد تا آرزوها و اهداف خود را عملي کنيم. مي توانيد ذهن خود را طوري برنامه ريزي کنيد که سبب موفقيت شما در تمام عرصه هاي زندگي گردد.

کليه افکار، رفتار و تجربياتي که از طريق ذهن خودآگاه درک مي گردند، در ضمير ناخودآگاه شما ثبت و ضبط مي شوند، اما نکته جالبي که بايد در اين زمينه به خاطر داشت آن است که ضمير ناخودآگاه هيچ گونه تفاوتي ميان واقعيت ها و تصورات ذهني فرد قائل نمي شود. براي ضمير ناخودآگاه فرد محدوديتي در زمينه زمان و مکان وجود ندارد.

اگر در ذهن خود انتظارات شفاف و شاد را نقاشي کنيد، خود را در شرايط مناسب هدفتان قرار مي دهيد. (نورمن وينسنت پيل)

آن طور که درباره خود مي انديشيد و احساس مي کنيد، آن طور که از خود انتظار داريد و امکان پذير مي دانيد، کاري را که مي کنيد، مشخص مي سازد. وقتي کيفيت انديشه خود را تغيير مي دهيد، کيفيت زندگي تان تغيير مي کند، و گاه بلافاصله اين اتفاق مي افتد.

درعالم هستي شما تنها کنترل کامل يک چيز را در توان خود داريد و آن چيزي جز انديشه خود نيست.

مي توانيد در هر لحظه اي تصميم بگيريد که به چه موضوعي فکر کنيد. انديشه شما و آن طور که حوادث را تفسير مي کنيد، احساساتتان را سبب مي گردد که اين احساسات مي توانند مثبت يا منفي باشند. انديشه و احساس شما، اقدامات شما را سبب مي گردد و نتايجي را که به دست مي آوريد، مشخص مي سازد.

 

 

يکي از بهترين تکنيک هايي که از طريق آن مي توانيد ضمير ناخودآگاه خود را برنامه ريزي کنيد، اين است که موفقيت را در ذهن خود به تصوير بکشيد. اين کار به شما کمک مي کند تا بتوانيد به صورت خودآگاه جذب چيزهايي بشويد که آنها را ميخواهيد. به اين منظور مي بايست تصاويري را که برايتان خوشايند هستند در ذهن خود مجسم کنيد. اين تجسم هم شامل احساسات شما مي شوند و هم افکارتان. بايد به ضمير ناخودآگاه خود آموزش دهيد که فقط به موفقيت، شادي، کاميابي، و سلامت و عشق فکر کند.

 

· هيچ گاه براي تبديل شدن به آن فردي که مي خواهيد، دير نيست.( جرج)

· تصويرسازي ذهني يکي از بهترين شيوه‌هاي برنامه‌ريزي و هدايت ضمير ناخودآگاه است.

· ثروتمندترين و موفق‌ترين انسان‌ها کساني هستند که بيشتر و بهتر از بقيه توانسته‌اند در ذهن خود خيال‌پروري مثبت بکنند.

· تا زماني که ضمير ناخودآگاهت را متقاعد نکني که انسان موفقي هستي، شکست خواهي خورد. اين قانع کردن با تاکيد و تکرار موثر به وجود مي آيد. ( اسکاول شين)

اين زندگي شماست، هيچ کس نمي تواند در آن تغيير ايجاد کند مگر خود شما. اگر خودتان خواستار تغيير نباشيد، آنگاه هيچ چيز در اين دنيا نمي تواند شما را مجبور به تغيير کند.

به اين منظور در ابتدا بايد به خود بگوييد که با ايجاد تغيير، زندگي من از شرايط فعلي بهتر خواهد شد. اصلاً مهم نيست که زندگي شما تا چه اندازه خوب است به هر حال باز هم جاي پيشرفت و ترقي وجود دارد.

بدانيد نمي توانيد به آرزوها و موفقيتهاي رؤيايي خود برسيد ، مگر اينكه در اشتياق سوزان براي رسيدن به آنها داشته باشيد و باور كنيد كه مي توانيد به آنها برسيد . ( ناپلئون هيل )

اغلب کارهاي بزرگ جهان توسط انسان هايي انجام شده ، که درست زماني که اصلا اميدي نيست به تلاش خود ادامه داده اند.

مشكلات، سازه‌هاي يك زندگي موفق هستند به شرطي كه نحوه رويكرد ما به آن نگرش حل مسئله باشد و در مقابل مسائل و مشكلاتي كه در زندگي ما پيش مي‌آيد همواره اين سؤال را مطرح نماييم كه «اين رويداد براي ما چه پيام مثبتي داشته است؟» با چنين نگرشي، زندگي با مسائل و مشكلاتش معناي زيبايي پيدا مي‌كند و در واقع موفقيت و پيروزي ما در صحنه زندگي، حل مشكلات اطرافمان مي‌گردد.

بعضي از انسان‌ها در هر فرصتي به دنبال مشكل مي‌گردند، ولي انسان‌هاي موفق در هر مشكلي به دنبال فرصت مي‌گردند و به قول ديل كارنگي اگر تقدير زندگي در مسير آنها يك ليموترش هم قرارداد از آن شيرين‌ترين شربت زندگي را تهيه مي‌كنند و با عشق مي‌نوشند. يادمان باشد كه مشكلات دامنه ذهن ما را وسعت مي‌بخشد و توانايي‌هاي ما را براي رسيدن به پيروزي‌هاي بزرگتر افزايش مي‌دهد.

رشد و پيشرفت نتيجه ايجاد تغيير و تحول در زندگيست. اساسي ترين نكته براي يافتن راهي به منظور زندگي بهتر، اين باور است كه براي تغيير در جهت مثبت و بهتر شدن، هيچ گاه دير نيست، مهم اين است كه بدانيم مي شود تغيير كرد. براي تغيير كردن بايد انعطاف پذير باشيد انعطاف اولين شرط تغيير پذيري و نشانه يك ذهن برتر است. اگر شما آماده تغيير هستيد، پس مي توانيد آن را انجام دهيد. اگر همچنان در وضعيت فعلي خود باقي بمانيد، هيچ گاه به رشد و تعالي نمي رسيد.

شيوه ي تفکر و عملکرد خود را تغيير دهيد تا بتوانيد به کليه اهداف خود دست پيدا کنيد. بايد توجه داشت که تغيير و تحول از يک روند ممتد پيروي کرده و هيچ گاه متوقف نمي شود. به محض متوقف شدن تغيير و تحول، رشد و پيشرفت شما هم متوقف مي گردد. براي موفقيت در هر تغييري بايد ابتدا قدم هاي كوچك برداريد. انجام تغييرات كوچك فعلي، باعث مي شود تغييرات بزرگ تر، راحت تر انجام پذيرد.

آن طور که درباره خود فکر مي کنيد، آن طور که به قابليتها و توانمنديهاي خود مي انديشيد، کيفيت زندگي امروز شما را رقم مي زند.

خوشبختانه، اين خودانگاره آموختني است. با کنترل کردن کامل کلمات، تصاوير و نقطه نظرهايي که به ذهن خود راه مي دهيد، کنترل کامل آينده خود را در دست مي گيريد. هر چه اغلب به آن فکر کنيد، همان مي شويد. دنياي بيرون شما، بازتاب دنياي درون شماست. اگر فکرتان را عوض کنيد، مي توانيد زندگي تان را تغيير بدهيد.

بزرگ ترين چالش و مسئوليت شما اين است که در خود معادل ذهني اي که مي خواهيد در بيرون از خود تجربه کنيد فراهم آوريد. با اين کار، تمام قدرتهاي ذهني خود را فعال مي کنيد و کاري مي کنيد که عالم هستي براي شما و خدمت به شما کار کند. شما سررشته و کنترل کامل زندگي خود را در دست مي گيريد.

از هزاران نفر سؤال شده است که در اغلب موارد به چه فکر مي کنند. بارها و بارها موفق ترين مردان و زنان جامعه حرف واحدي را تکرار مي کنند. آنها اغلب اوقات خود را به اين فکر مي کنند که چه مي خواهند و چگونه مي خواهند به اين خواسته خود برسند. برعکس، اشخاص ناموفق به آنچه نمي خواهند فکر مي کنند. آنها به مسائل و نگرانيهاي خود فکر مي کنند. به اشخاصي که در زندگي آنها را دوست ندارند فکر مي کنند. اما شما اين گونه نيستيد.

وقتي پيوسته به اين فکر مي کنيد که چه مي خواهيد و چگونه مي خواهيد به اين خواسته خود برسيد، اين طرز فکر کردن به زودي عادت شما مي شود. وقتي به آنچه مي خواهيد فکر مي کنيد و درباره اش حرف مي زنيد، مثبت تر، هدفمندتر و خلاق تر مي شويد. وقتي بدانيد که به کجا مي رويد، تبديل به شخص مؤثرتري مي شويد.

پس بياييم مسير زندگي خود را بر مبناي باورهاي مثبت و يك روحيه عالي طراحي كرده و با اميد زيباتر شدن زندگي خود و اطرافيانمان از فرصت‌هاي طلايي زندگي نهايت استفاده را نماييم.

پست های مرتبط

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *