جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پنج مرد و پنج زن (بیوگرافی ده بازیگر ایرانی)

هنرمندی برخاسته از ایرانزمین در ۲ تیر ۱۳۳۴ در روستای چالوی استان همدان به دنیا آمد . پرویز پرستویی در ۳ سالگی به تهران مهاجرت کرند . او کار هنری خویش را با هنرنمایی در تله تئاتر (میلاد) به کارگردانی علاء الدین رحیمی آغاز و تاکنون با فیلم(امروز) به کارگردانی رضا میرکریمی به آخر رسیده است که هم اکنون در سینما در حال اکران است . او در طول عمر هنری خویش چندین دیپلم و تندیس افتخار و چهار سیمرغ بلورین بلورین به دست آورده است .

 

حمید لولایی طنز پرداز کارکشته ی ایرانی در سال ۱۳۳۴ در محله عشرت آباد تهران متولد شد . او کارش را در سینما با فیلم (پیکر) آغاز و تا کنون با فیلم (هفت خط) به پایان رسانده است .

 

داریوش ارجمند بازیگر محبوب سریال ستایش در ۵ مرداد ۱۳۲۳ در تهران متولد شد . او در تهران زندگی می کند و دارای سه فرزند است . او به تحصیل در مدارج کارشناسی تاریخ و جامعه شناسی زیر نظر علی شریعتی در دانشگاه مشهد پرداخت و کارشناسی ارشد تئاتر و سینما را از دانشگاه پاریس دریافت کرد . او صاحب دو سیمرغ بلورین به خاطر فیلم های (ناخدا خورشید) و (سگ وحشی) است .

 

علی نصیریان در ۱۵ بهمن ۱۳۱۳ به دنیا آمد . وی در هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ التحصیل شده است . او فعّالیّت خود را در سینما با فیلم (گاو) آغاز و تاکنون با فیلم (شکارچی شنبه) به پایان رسانده است .

 

اکبر عبدی ستاره ی طنز ایران در ۴ شهریور ۱۳۳۹ متولد شد . او با کارهای درخشان خود سه سیمرغ بلورین را به خود اختصاص داده است . او کار خود را با فیلم (مثل باد) آغاز و آخرین کار خود را به نام (معراجی ها) تازه به سینما ارائه کرده است.

 

کتایون ریاحی یکی از بازیگران محبوب زن در ۱۰ دی ۱۳۴۰ در تهران به دنیا آمد و در ادبیات و انسان شناسی به مدرک کارشناسی رسید و کار حرفه ایی خود را در سال ۱۳۶۶ آغاز و در سال ۱۳۸۷ از بازیگری کناره گیری کرد .

 

هدیه تهرانی در ۴ تیر ۱۳۵۱ متولد شد . او با بازی در فیلم سلطان کار خود را در سینما آغاز کرد . صاحب یک سیمرغ بلورین برای بازی در فیلم قرمز .

 

زنده یاد حمیده خیرآبادی در سال ۱۳۰۳ متولد شد . وی با فیلم (میهن پرست) کار خود را در سینمای ایران آغاز کرد . از کارهای او می توان (تلخ و شیرین ‌- خانه سبز – کلاه قرمزی و پدرسالار) اشاره کرد . او با بازی در بیش از ۲۰۰ فیلم رکورددار بازی در فیلم سینمایی می باشد .

 

نرگس محمدی ستایش قابل ستایش فیلم ستایش در ۹ فروردین ۱۳۶۴ متولد شد . وی دارای کارشناسی پرستاری است . او کار خود را با بازی در فیلم (ریسمان باز) آغاز و تاکنون با فیلم (ستایش) به پایان رسانده است .

 

پروانه معصومی یا (سکینه کبودرآهنگی) در سال ۱۳۲۳ در تهران متولد شد . او تحصیلات خود را در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه شهید بهشتی تمام کرد . او کار خود را با سینمایی (سوخته دلان) آغاز و تاکنون با (ساکن خانه ی چوبی) و (یوسف پیامبر) به پایان رسانده است .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *