جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

روغن مرگبار

روغن پالم روغنی است که از مغز میوه ی نخل درست می شود . بزرگترین منتشر کننده ی این روغن کشور مالزی است که به عنوان روغن کلسترول بدن در اکثر کشورهای آفریقایی مورد استفاده قرار می گیرد . روغن پالم در بین روغن های گیاهی در رده ی آخر قرار دارد و به دلیل داشتن میزان بالای چربی های اشباع شده برای مصرف بعد از تمام روغن های گیاهی دیگر توصیه می شود .

 

روغن پالم دارای اسید اوریک است که محققان مصرف آن را دلیلی برای ایجاد و افزایش بیماری های قلبی دانسته اند . از روغن پالم به عنوان یک سوخت زیستی برای مصارف و ساخت پیودیزل ها استفاده می شود . جالب است بدانید که این روغن در طول جنگ جهانی دوم برای تهیه بمب های ناپالم استفاده می شوده است .

 

چند روز پیش وزیر محترم بهداشت در مورد شایعه ای صحبت کردند که بنابرآن پالم وارد صنعت شیر کشور شده بود که این خبر بازتابها و بحث هایی را به دنبال داشت تا اینکه این بحث وارد مجلس شد که طبق آن قرار است تا هفته ی آینده معاون بهداشتی و رئیس سازمان غذا گزارشی را در این مورد برای مجلس تهیه کند . تا مدتها قبل بسیاری باورها با این بود که شیر کم چرب چندان فایده ای ندارد و شیر مغذی و عالی همان شیر پر چرب است که به کنیه ی برخی ها مستقیماً از دامداری ها بدون انجام هیچ افزلیش و کاهشی به دست مصرف کننده می رسد اما هم اکنون بحث داغ افزودن روغن پالم به این نوع شیرها نظر بسیاری را تغییر داده است .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *