جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

خطرناک ترین دریاچه های جهان

 

 
خطرناک ترین دریاچه های جهان

 دریاچه ها به دلیل اینکه از دریا جدا هستند در وضعیت بسیار آرام تری قرار دارند و آب شیرین آن ها نیز باعث می شود تا گردشگران بسیاری دریاچه ها را به دریا ترجیح می دهند. با این حال این آثار طبیعی نیز کاملآ بی خطر نیستند و گاه می توانند بسیار مرگبار هم باشند.


دریاچه جوشان در دامینیکا

دریاچه ای کوچک واقع در کشوری در دریای کارائیب. آب این دریاچه در کناره های آن دمایی برابر با ۸۰ درجه سانتیگراد دارد و دمای مرکز آن مطمئنآ بسیار بیشتر از این حد است. آب این دریاچه در قسمت های مرکزی دائمآ در حال جوشیدن است و به همین دلیل هیچ کس نمی تواند وارد آن شود.


دریاچه Horseshoe در آمریکا

دریاچه در نزدیکی یک آتشفان قدیمی که تا ۲۰ سال پیش کاملآ بی خطر محسوب می شد.

در حدود ۲۰ سال پیش درخت های اطراف این دریاچه خشک شدند و از بین رفتند. با بررسی زیاد مشخص شد که این درخت ها در اثر گاز دی اکسید کربن ناشی از سرد شدن مواد مذاب درون دریاچه از بین رفته اند. در سال ۲۰۰۶، سه نفر پس از گذراندن یک شب در یک غار نزدیک این دریاچه جان خود را از دست دادند.


دریاچه Karachay در روسیه

یک دریاچه زیبا و چشمگیر واقع در کشور روسیه که برای چندین سال به عنوان محلی برای قرار دادن پسماندهای هسته ای به کار می رفته است. این دریاچه آنچنان رادیو اکتیو است که ۵ دقیق ایستادن در نزدیکی آن بسیار خطرناک است و می تواند به سلامت فردی آسیب جدی بزند. یک ساعت ایستادن در نزدیکی این دریاچه مرگ حتمی را برای انسان به همراه خواهد داشت.


دریاچه Kivu در آفریقا

این دریاچه نه تنها در منطقه ای خطرناک و ناامن قرار دارد بلکه در اثر وجود باکتری های بسیار ۵۵ میلیون متر مکعب گاز متان تولید می کند. در اعماق این دریاچه نیز چندین لایه گاز کربن دی اکسید وجود دارد که به عنوان خطری جدی برای ساکنان اطراف آن محسوب می شود.


دریاچه میشیگان در آمریکا

از ۵ دریاچه بزرگ واقع میان دو کشور آمریکا و کانادا، دریاچه میشیگان به عنوان خطرناک ترین آن ها شناخته می شود و سالانه افراد بسیاری جان خود را در اثر امواج شدید این دریاچه از دست می دهند. امواج شدید و ناگهانی در تعداد زیاد در این دریاچه شکل می گیرند و می توانند شنا گرانی را که چندان حرفه ای نیستند غرق کنند.


دریاچه مونو در کالیفرنیا

دریاچه ای که زمانی به عنوان یکی از منحصر به فردترین مکان های طبیعی در نزدیکی لس آنجلس شناخته می شده امروزه به شدت دچار آسیب شده است و حیات وحش آن به کلی از بین رفته است.
در سال ۱۹۴۰ شهر لس آنجلس در نزدیکی این دریاچه در حال رشد بود و برای تامین آب آشامیدنی از رودهای منتهی به این دریاچه استفاده می کرد. موضوعی که باعث تا سطح آب این مکان به نصف برسد و میزان شوری آن چند برابر شود. در حال حاضر به دلیل وجود کربونایت، سولفات و کلرید بسیار در آب، این دریاچه به عنوان یکی از خطرناک ترین ها شناخته می شود.


دریاچه Nyos

در سال ۱۹۸۶ این دریاچه در اثر ورود مواد مذاب به آن و نشت کربن دی اکسید دچار انفجار شد. رانش زمین به عنوان یکی از دلایل اصلی این حادثه شناخته می شود. پس از انفجار مقادیر زیادی گاز کربن دی اکسید در بالای این دریاچه شکل گرفت و با حرکت به سمت روستاهای اطراف جان افراد بسیاری را گرفت. این دریاچه هنوز هم به دلیل وجود احتمال حادثه ای دیگر به عنوان یکی از خطرناک ترین دریاچه های جهان شناخته می شود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *