جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

انواع چای

download (2)

چای سبز

 

چای سبز گیاهی است که در آب و هوای گرم رشد می کند . برای تولید چای معمولاً برگ های کوچکتر و جوان تر انتخاب و خشک می شوند آنتی اکسیدان های موجود در چای سبز ۱۰۰ برابر نسبت به ویتامین C و ۲۵ برابر نسبت به ویتامین E تأثیر گذارتر است به دلیل همین چای سبز مانع از سرطان می شود .

با مصرف چای سبز کلسترول بدن که عامل مهمی در بیماری قلبی است به میزان قابل توجهی کاهش می دهد . دانشمندان معتقدند که نوشیدن چای سبز حتی پس از سکته ی قلبی نیز باعث ترمیم سلول های آسیب دیده می شود .

چای سبز به دلیل وجود مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدان های مؤثر در حفظ سلامتی و جوانی باعث جلوگیری از پیری زودرس می شود . 

چای سبز باعث توقف فعّالیّت آنزیم های تخریب کننده و تحلیل برنده غضروف مفاصل می شود از بیماری هایی مانند روماتیسم می شود .

چای سبز به دلیل داشتن درصد بالای فلوراید باعث جلوگیری از پوسیدگی و پوکی استخوان و دندان می شود .

نوشیدن ۳ تا ۴ فنجان چای سبز در روز باعث دوری از بسیاری از بیماری ها می شود . 

چای سبز به دلیل داشتن کافئین مانع جذب مواد معدنی مانند : آب – روی – آهن و کلسیم می شود .

download (4)

چای اولونگ 

 

چای اولونگ به نوعی از چای گفته می شود که در اثر تخمیر ناقص برگ های چای تولید می شود . این چای معمولاً در کشور چین تولید می گردد . از خواص مهم چای اولونگ کاهش کلسترول خون است که می تواند در هر وعده ی غذای چرب مقدار کلسترول خون را در حد متعادل نگه دارد . هم چنین دانشمندان ژاپنی معتقد هستند که مصرف این نوع چای باعث کاهش فشار خون شده و می تواند در جلوگیری از بعضی مشکلات قلبی و عروقی مؤثر باشد .

download (3)

چای سیاه

 

چای سیاه از تخمیر و سپس خشک کردن گیاه چای به دست می آید . نوشیدن چای سیاه باعث جلوگیری از بیماری هایی مانند : آمیب – آلزایمر – آرتریت (یعنی شخص دارای مفاصل دردناک و متورم است) – شرابین – باکتری های مختلف – سرطان – اسپاسم – ویروس – کبد – چربی خون است . 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *