جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

كودك موفـق ايرانی

سيدمحمدحسين طباطبايي را به ياد داريد؟

او در سال ۱۳۷۰ در شهرستان قم به دنيا آمد و در سن 2/5 سالگي شروع به حفظ قرآن نمود و توانست در سن ۵  سالگي کل قرآن را حفظ نمايد. وي علاوه بر حفظ کل قرآن در آن مقطع سني توانسته بود احاديث کتاب شريف اصول کافي و همچنين کتاب گلستان سعدي و اشعار محتشم کاشاني را حفظ نمايد. در آن سالها نه تنها در ايران که تمام جهان اسلام با چهره و شخصيت اين نابغه و معجزه قرآن در عصر حاضر آشنا شدند.

او هم اکنون ۲۳ سال سن دارد و در جهان کوچکترين فردي است که در سن ۵ سالگي موفق شد کل قرآن را حفظ نمايد. علم­الهدي در همان سنين موفق به کسب  درجه دکتراي افتخاري از دانشگاه حجاز گرديد. مدارکي که علم الهدي طي سالهاي كودكي تا نوجواني از دانشگاههاي کشورهاي مختلف گرفته است عبارت است از: مدرک ديپلم افتخاري از کشور بوسني و هرزگوين که بالاترين مدرک و درجه علمي در بوسني مي­باشد که به يک عالم ديني داده مي­شود. در سال ۱۳۷۶، ليسانس افتخاري دانشگاه تبريز (آذربايجان شرقي)، دکترا از دانشگاه حجاز.

در سفري که در نيمه دوم بهمن سال ۷۶ به انگلستان داشت، در حضور هيئتي مرکب از هشت استاد به همراه يک نفر از اساتيد دانشگاهها که به عنوان ناظرحاضر بودند، امتحاني از وي در پنج رشته علوم قرآني گرفته شد، که حدود پنج ساعت­و­نیم طول کشيد و اين امتحان در دو مرحله عمومي و تخصصي صورت گرفت و در پايان بر اساس استانداردهاي موجود انگلستان به ايشان مدرک دکتراي افتخاري اعطاء کردند. در مدت اقامت علم­الهدي در انگلستان بسياري از مطبوعات و شبکه­هاي مختلف راديو تلويزيوني با ايشان مصاحبه کردند و اخبار مربوط به اين حافظ خردسال را جزء مهمترين عناوين خبري خود قرار دادند. محمدحسين در طول برنامه حفظ قرآن خود، ثواب حفظ هر سوره­اي را به يکي از معصومين( ع) هديه مي­کرد. در طول ۱۸ روز اقامت ایشان در انگلستان در ۷  شهر مختلف این کشور برنامه اجرا کرد که مورد استقبال بي نظير مسلمانان شيعه و سني قرار گرفت و حتي وهابي­هاي آنجا به دست­بوسي اين افتخار جهان تشيع آمدند! در حالي که اين کار را شرک مي دانند.

پس از آن، او و پدرش حجت الاسلام سيدمحمدمهدي طباطبايي اقدام به تأسيس مؤسسه جامعه القرآن الکريم کشور نمودند که با تأسيس شعب متعددي در سراسرکشور اقدام به ترويج حفظ و آموزش قرآن کريم در سراسر کشور نمودند. در اين مراکز حفظ و آموزش قرآن به همان شيوه­هاي خاص و منحصر به فردي که در دهه هفتاد و با همکاري پدر، محمد حسين ۴-۵ ساله موفق به حفظ کل قرآن شد، اجرا مي­گردد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *