موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی- شماره23):فرم تغییر رشته سوم به پیش دانشگاهی را از کجا تهیه کنم؟

42906828
سوال:
سلام من دیپلم ریاضی دارم و می خواهم به چهارم هنر تغییر رشته بدم اما نمی دانم فرم تغییر رشته را از کجا بگیرم مدرسه میگه از اموزش پرورش و اموزش و پرورش میگه از مدرسه آخرین باری هم که رفتم اموزش و پرورش گفت اصلا بخش نامه اش نیومده و هنرستان هم مدام بهم میگه که داره دیر میشه
لطفا راهنمایی ام کنید
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۵/۰۳ در ۹:۴۰ ق.ظ- توسط:نوبر)

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
همچنان که در سوال شماره 9 عمومی ذکرشده است؛ براساس دستور العمل موجود برای تغییر رشته، دبیرستان محل تحصیل شما موظف است تا معرفی نامه فوق الذکر را صادر و تحویل شما نماید. معرفی نامه برای تغییر رشته از سوم دبیرستان به پیش دانشگاهی تنها یک فرم مخصوص عکس داراست و و چون عنوان آن در هرسال ثابت است ، لذا صادر کردن آن نیازی به بخشنامه جدید ندارد. بخشنامه فقط برای تعیین حوزه امتحانی است. در عین حال تا حوزه امتحانی تغییر رشته در منطقه آموزش و پرورش شما مشخص نشود، در دست داشتن این معرفی هم نتیجه ای ندارد.
امتحانات تغییر رشته را دایره امتحانات برگزار می کند. اما معمولا بخشنامه از طرف واحد مشاوره اداره منطقه آموزش و پرورش ، صادر می شود. بنابراین قاعدتا باید واحد مشاوره منطقه آموزش و پرورشی که مدرسه شما در آن واقع است پاسخگو باشد.
ضمنا؛ این امتحان،امسال درشهریورماه برگزارشده و جواب طول می کشد، بنابراین در زمان کنونی دلیلی برای تذکر هنرستان مورداشاره شما وجود ندارد. این نکته را به هنرستان نام برده یاد آور شوید.
موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید