موضوعات

کیفیت بخشی به مدارس غیر دولتی با نظارت جامع ؛ اثربخشی فعالیت ها ، سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان و ساماندهی فعالیت های فوق برنامه

%da%86%d8%b1%d8%ae%d9%87_%d9%85%d8%af%d9%84_%da%a9%db%8c%d9%81%db%8c%d8%aa_%d8%a8%d8%ae%d8%b4%db%8c_%d9%81%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%af_%db%8c%d8%a7%d8%af%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش از کیفیت بخشی امور آموزشی و پرورشی و همچنین نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی خبر داد.

مجتبی زینی وند مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: در مدارس غیر دولتی امسال یک میلیون و 300هزار نفر دانش آموز ثبت نام کرده اند.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در ادامه از اجرای دستور العمل نظارت جامع بر مدارس غیر دولتی خبر داد و گفت: این طرح در 4 سطح مورد ارزیابی موسسه،منطقه،‌استان و در نهایت ستاد قرار می گیرد به گونه ای که مدارس غیر دولتی در طول سال حداقل 2 بار بازدید می شوند. این دستورالعمل شامل دو قسمت درون دادی و فرآیندی است.

زینی وند تصریح کرد:هر برنامه ای که منجربه تقویت دانش ،‌مهارت و توسعه شایستگی و همچنین اثر بخش بودن فعالیت ها شود اولویت اول ما در سازمان مدارس غیر دولتی است.به همین خاطر کیفیت بخشی در امور آموزش و پرورش را دردستور کار خود قرار داده ایم واین برنامه در 3 محور قابل پیگیری است .در مرحله اول انعقاد تفاهمنامه های آموزشی با مدارس غیر دولتی در سال گذشته است که در حال بررسی عملکرد آموزشی مدارس ونمرات دانش آموزان هستیم در مرحله بعد برای تمامی مدارس کارنامه ای صادر کرده ایم به گونه ای که هر مدرسه نقاط ضعف و قوت خود را در دروس می تواند تشخیص دهد و رتبه مدرسه در منطقه ،استان و کشور در این کارنامه مشخص می شود.

وی با بیان اینکه شناسایی صلاحیت حرفه ای معلمان یکی دیگر از موضوعات مهم در آموزش و پرورش است اظهار داشت: ما برای شناسایی صلاحیت معلمان برنامه سنجش صلاحیت های حرفه ای معلمان را در دست اجرا داریم. چرا که معقتدیم بدون افزایش توانمند سازی نیروی انسانی و بالا بردن دانش آنها نمی توانیم به اهداف سازمانی خود در بخش افزایش کیفیت آموزشی برسیم.

مدیر کل مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در پایان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیتهایی که انجام داده ایم و در حال پیگیری هستیم ساماندهی کلاس های فوق برنامه در مدارس غیر دولتی است. از آنجایی که فعالیت فوق برنامه ای تاثیرخوبی بر عملکرد مدارس دارد دستورالعملی برای ساماندهی این فعالیت ها به تمامی استانها اعلام شده است .در این دستورالعمل نوع برنامه ها، میزان ساعات وچگونگی اخذ شهریه مشخص شده است.

دیدگاه‌های این مطلب