موضوعات

پیام وزیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت پایان بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره های نوجوان سالم

پیام وزیر محترم آموزش و پرورش به مناسبت پایان بخش استانی هفتمین دوره مجموعه جشنواره های نوجوان سالم و اختتامیه طرح های فوق العاده و تحولی پیشگیری از آسیب های اجتماعی :

همه ما از رسالتی که در نهاد « مدرسه » داریم ، و از آنچه کودکان و نوجوانان ما باید بیاموزند ، آگاه هستیم. رسالت این است که بکوشیم ، فرزندان ما ، هم علم و دانش را فرا بگیرند و هم توانایی های لازم را در ساحت های مختلف دینی ، اخلاقی و اجتماعی ، کسب کرده و تمرین نمایند تا زندگی شایسته ای داشته باشند و به مراتبی از کمال ، دست پیدا کنند.

کودکان و نوجوانان ما اکنون در دنیایی زندگی می کنند که از هر سو در معرض خطر هستند. خطراتی که هویت ، تربیت و سلامت شان را تهدید می کند. دخانیات ، موادمخدر ، خشونت ، انحرافات اخلاقی ، آسیب به خود ، و بطور کلی ، رفتارهای پرخطر ، مخاطراتی هستند که فرزندان ما را احاطه کرده اند و ما باید برای مواجهه موثر با این خطرات ، آماده باشیم.

مدرسه و آموزش و پرورش ، با تغییر و بازنگری در شیوه های تعلیم و تربیت و توجه بیشتر به آموزش مهارت های اجتماعی ، والدین و خانواده با تغییر در سبک های فرززندپروری و بهبود شرایط زندگی در خانواده ، دانش آموزان با توجه به افزایش توانایی های خود در زمینه خودمراقبتی و سرانجام ، سازمان ها و رسانه ها با حمایت از تلاش های نهاد آموزش و پرورش و مدرسه و گسترش مسئولیت اجتماعی در زمینه مراقبت از کودکان و نوجوانان ، می توانند آمادگی جامعه را برای مصون نگه داشتن فرزندان مان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی ، فراهم نمایند.

وزارت آموزش و پرورش ، اکنون بیش از هر زمانی عزم خود را برای اهتمام همه جانبه در زمینه پیشگیری ، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در بین کودکان و نوجوانان ، جزم کرده است. کوشش برای کاهش زمینه های اضطراب دانش آموزان ، ظرفیت سازی و توسعه زیرساخت ها برای آموزش مهارت های اساسی زندگی ، اجرای طرح های متنوع پیشگیرانه با رویکرد تحولی در سطح مدارس و تلاش برای استقرار نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ، در کنار افزایش نرخ پوشش فعالیت های پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جلب مشارکت والدین و ذینفعان محلی ، از جمله اقداماتی است که با قوت در حال پیگیری است.

همه این چرخش های تحول آفرین که در آموزش و پرورش آغاز شده است ، با کمک دانش آموزان ، همکاران فرهنگی و والدین ، همچنین حمایت رسانه ها و سازمان ها ، با این امید دنبال می شود که بتوانیم یک جریان فرهنگی بزرگ خودمراقبتی در برابر آسیب های اجتماعی و بیزاری از رفتارهای پرخطر را ایجاد نماییم.

اکنون ، در پایان بخش استانی مجموعه جشنواره های نوجوان سالم و نیز اختتامیه طرح های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، ضمن تشکر و قدردانی از حضور و مشارکت تمامی دانش آموزان ، مدارس ، همکاران فرهنگی ، والدین ، رسانه ها و سازمان ها ، در انجام این رسالت بزرگ ، اعلام می نمایم وزارت آموزش و پرورش در این مسیر مقدس ، با شما ، همراه و هم پیمان خواهد بود.
—————————————————————————————————–
به نقل از : http://www.medu.ir/news/item/625200?ocode=100010876

دیدگاه‌های این مطلب