موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 134) : کسی که تغییر رشته داده و دیپلم دیگری گرفته آیا می تواند در “طرح ترمیم معدل” شرکت کند؟

avrege1

سوال:

آیا کسی که برای گرفتن دیپلم دیگری، تغییر رشته داده  آیا می تواند در ” طرح ترمیم معدل ” برای جبران سوابق تحصیلی خود اقدام کند؟

 

پاسخ:

– یکی از راه های جبران سوابق تحصیلی؛ ترمیم معدل و در واقع ترمیم نمرات پایین دیپلم است. منتهی برای کسی است که می خواهد دررشته دیپلم خودشان، یعنی گروه هم نام(مثلاً با دیپلم تجربی در گروه آزمایشی تجربی) درکنکور شرکت کند. مثلاً فارغ التحصیلی با دیپلم تجربی، نمره امتحان نهایی درس زیست شناسی او پایین است و می خواهد برای شرکت در گروه علوم تجربی کنکور سراسری، نمره درس زیست شناسی خود را ارتقاء دهد .به این دانش آموز فرصت داده می شود تا برای جبران درس مذکور، تنها یکبار دیگر در امتحان نهایی آن درس شرکت کند. و همینطور برای سایر دروسی که فردی داوطلب شرکت در امتحان نهایی آن هااست.

– یکی دیگر از راه های جبران سوابق تحصیلی، براساس آیین نامه های موجود گرفتن دیپلم دیگر است که توضیحات آن به تفصیل در سوالات قبلی آمده است. یعنی هر فردی می تواند برای گرفتن دیپلم در رشته های دیگر اقدام نماید. حال می تواند این دیپلم مجدد را برای گروه هم نام در کنکور سراسری استفاده کند و یا گروه غیر هم نام. مثلا کسی با داشتن دیپلم تجربی ، دیپلم مجدد ریاضی هم می گیرد، می تواند این دیپلم مجدد را برای گروه آزمایشی هم نام در کنکور سراسری (گروه ریاضی ) استفاده کند و یا گروه غیر هم نام ( مثلاً گروه تجربی).

approval

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب