موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 132) : چگونگی گرفتن واحد های درسی دانشگاه به منظور پاس کردن زودتر دروس عمومی و بعد پرداختن به دورس تخصصی و اصلی ؟؟؟!!!

انتخاب واحد درسی دانشگاهسوال:

برخی از دانشجویان تازه وارد به دانشگاه در ترم اول ودوم یک سوالی را به عنوان مشاوره آموزشی مطرح می کنند که؛
به منظور جلو افتادن در درس ها، چگونه می توانند درس های آسان تر یا به قول خودشان درس هایی را که اشراف بیشتری نسبت به آن ها دارند (مثل زبان خارجه) زودتر پاس و بعد از آن با آمادگی و تمرکز و جدیّت بیشتری، درس های اصلی و تخصصی را بگذرانند؟؟؟!!!

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

اول : در ترم اول به دلیل ناآشنایی دانشجویان به درس ها و اساتید و دیگر محدودیت موجود، انتخاب واحدی وجود ندارد و آموزش دانشگاه واحد هایی را به انتخاب خود برای دانشجویان تازه وارد ترم اول برمی گزیند و از ترم دوم است که دانشجو اجازه انتخاب واحد را دارد.

دوم: پاس کردن زودتر واحدهای درسی آسان و یا آنچه که شما به آن مسلط هستید،شیوه ی نادرستی است!!! و با ریسک (خطر پذیری) بالایی همراه است!!! چون شما در هرترم درس های مشکل هم دارید که نمره خوب و حتی نمره قبولی گرفتن از آن ها کار سختی است. واین ریسک پایین آوردن معدل ترم و درنتیجه مشروط شدن را در بردارد. لذا با در نظر داشتن این مساله و تجربه خود ما در زمان دانشجویی، توصیه همیشگی ما به دانشجویان این است که در هر ترم هم ترکیبی از درس هایی که سطح دشواری آن برای کسب نمره آسان ، سخت و متوسط( بین سخت و آسان ) است انتخاب کنید، تا بتوانید معدل ترم خود را به نمره قابل قبول و بالاتر و بهتر برسانید. پس روشی که بخواهید درس های آسان و… را زودتر در ترم های اول پاس کنید و یا بالعکس، وسپس سراغ به اصطلاح درس های اصلی و مهمتر بروید، غلط است.

سوم: در انتخاب واحدهای درسی با حواس جمعی بیشتری عمل کرده و حتماً با واحد آموزش و مشاوره دانشگاه خود مشورت کرده و از تجربه خوب دانشجویان سال بالاتر بهره بگیرید.

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شماapproval
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب