موضوعات

پاسخ به سوال ( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 126) : راه ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی ناپیوسته در رشته غیر متناظر چگونه است؟

9580

سوال:

کسی که در مقطع کارشناسی ناپیوسته ، در رشته ای قبول می شود اما کد فوق دیپلم فنی(کاردانی) او با رشته قبولی در کارشناسی ناپیوسته غیر مرتبط است، ( مثلا کاردانی او نقشه کشی معماری است اما می خواهد در کارشناسی کامپیوتر ادامه تحصیل دهد) برای ادامه تحصیل در رشته قبولی ، راه حل چیست؟

پاسخ:

به نام خدا
وباسلام

همان قانون تناسب و تطابق مدرک دیپلم هنرستان با دوره کاردانی به دوره کارشناسی هم سرایت دارد. یعنی بایدبه طور معمول، نوع مدرک کاردانی با رشته مور نظر در کارشناسی نا پیوسته همخوانی و هماهنگی داشته باشد. لذا به خلاصه دو راه حل در پیش پای شما وجود دارد:

راه حل طولانی:
اخذ فوق دیپلم( کاردانی) در رشته ای که با رشته کارشناسی ناپیوسته مورد نظر متناظر باشد . یعنی کد رشته کاردانی با کد رشته  کارشناسی ناپیوسته  هماهنگ بوده و مورد پذیرش  قرار گیرد. 

راه حل نزدیک :
در صورت عدم تناسب مدرک کاردانی به رشته کارشناسی رشته مورد نظر، براساس آیین نامه دانشگاهی که در آن قبول شده اید، باید درسهایی به عنوان پیش نیاز گذرانده شود . ( برای این مورد باید هنگام ثبت نام در خواست خود را به دانشگاه ارایه دهید)

*متن آیین نامه مربوط :
 در متن دفترچه راهنمای شماره 2 انتخاب رشته های تحصیلی آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته 92 در بند22-3 صفحه4(فصل اول/کلیات)آمده است :
22-3 ) آن دسته از داوطلبانی که در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال 1392 پذیرفته شوند و داراي مدرك کاردانی غیر متناسب بارشته قبولی در گروه آموزشی غیرپزشکی باشند، موظف به گذراندن دروس پیش نیاز (جبرانی) به تشخیص گروه آموزشی مربو ط بوده وهزینه دروس پیش نیاز (جبرانی) نیز به عهده دانشجو خواهد بود.

سلامت و سعادتمند باشید
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب