موضوعات

پاسخ به سوال( عمومی هدایت تحصیلی- شماره 112 ) : آیا راهی برای ارتقاء نمرات دیپلم ، به منظور جبران سوابق تحصیلی موثر در کنکور، وجود دارد؟

جبران سوابق تحصیلی

سوال:

چگونه راهی برای ارتقاء نمرات دیپلم ، به منظور جبران سوابق تحصیلی موثر در کنکور، وجود دارد؟

پاسخ:

برای جبران سوابق تحصیلی در کنکور؛ فعلا تنها راه گرفتن دیپلم مجدد است. لطفا شرایط ذیل را به دقت مطالعه و پی گیری نمایید.

1 – امکان گرفتن دیپلم مجدد در رشته ی متفاوت با رشته ای که دیپلم آن را دارید:
دیپلم مجدد تنها در رشته ای دیگر غیر از رشته ای که قبلا دیپلم آن را گرفته اید امکان دارد.( مثلا اگراز قبل دیپلم ریاضی دارید، مجددا نمی توانید در همان رشته دیپلم دوباره بگیرید، بلکه به انتخاب خودتان می توانید دررشته تجربی و یا انسانی دیپلم مجددی را بگیرید.

2 – انتخاب رشته دیپلم مجدد با آگاهی و مشورت:
به منظور جبران سوابق تحصیلی ، برای اینکه ببنید کدام رشته برای دیپلم مجدد بهتر است ، باید توان، استعداد و علاقه خود را برای انتخاب رشته آن، به درستی، دقیق شناخته و حتما با اطلاعات کافی از طریق مشورت ها، عمل کنید.
جدول تاثیر سوابق تحصیلی برای هریک از انواع دیپلم در هریک از گروه های آزمایشی ( مندرج درسوال عمومی شماره60) را مطالعه کنید.

3 – دیپلم مجدد تنها به صورت غیرحضوری( داوطلب آزادیا همان متفرقه):
چون هرفردی تنها یک بار می تواند به صورت حضوری دیپلم بگیرید ( روزانه و یا شبانه) لذا دیپلم مجدد تنها به صورت غیرحضوری امکان دارد. بنابراین می توانید برای گرفتن دیپلم مجدد تنها می توانیدبه صورت داوطلب آزاد(متفرقه) اقدام کنید. برای این کار به یکی از مدارس بزرگسالان و محل زندگی خود یا اداره آموزش وپرورش منطقه (دایره مشاوره یا متوسطه ویا امتحانات) مراجعه نمایید.

4 – ثبت کد دیپلم مجدد در ثبت نام کنکور:
بعد از اخذ دیپلم مجدد براساس توضیحات صفحه 16 دفترچه راهنمای آزمون سراسری( 1394)باید تنها کد سوابق تحصیلی دیپلم مجددی که قصد دارید سوابق آن در کنکور محاسبه شود را در فرم ثبت نام اینترنتی سازمان سنجش ثبت کنید.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب