موضوعات

پاسخ به سوال( عمومی هدایت تحصیلی- شماره105 ) : امکان تغییر رشته از تجربی به رشته فنی در سال آخر

81405346-6107265

سوال :

امکان تغییر رشته از تجربی به  یکی از رشته های شاخه  فنی در سال آخرچگونه است؟

پاسخ:

 به نام خدا
وبا سلام
اولا:
هر دانش آموزی می داند که رشته های فنی در هر دوشاخه فنی حرفه ای و کار ودانش، اصلا سال چهارم ندارد و در یک دوره سه ساله متوسطه فارغ التحصیلی می شوند. 
ثانیا:
با توجه به اینکه شما سال آخر متوسطه را شروع کرده اید و تغییر رشته هم منتفی است و معنایی ندارد، اگرواقعا به رشته های فنی علاقه دارید آن را در دانشگاه پی گیری کنید و برای این کار یک راه آن این است که در کنکور گروه ریاضی شرکت کنید. منتهی باید خود ر ابرای کنکور ریاضی آماده کنید. البته این کار برای شما که در سال آخر دبیرستان رشته تجربی را می خوانید، آماده کردن همزمان خود برای کنکور رشته ریاضی سخت است. اما به نظر ما اگر امسال هم موفق نشدید، در صورت علاقه و استعداد در رشته های فنی، قطعا ارزش یک سال پشت کنکور ماندن را دارد.
ثالثا:
– اگر بخواهید رشته های فنی را یک سطح پایین تر علمی و… پی گیری کنید می توانید از راه شاخه کار ودانش عمل نمایید. چون در شاخه فنی حرفه ای اجازه دو دپیلم را به هیچ وجه نمی دهند و از روش هایی مثل داوطلب آزاد( متفرقه) نمی توان دیپلمی دیگری گرفت. اما از راه شاخه کار ودانش به شیوه داوطلب آزاد می توانید عمل نمایید.
-ثبت نام داوطلب آزاد در بهمن ماه بوده( در زمان سوال بهمن92) و امتحان آن در خردادماه(93) برگزار می شود که در صورت قبولی در همه درس های آن دیپلم کار ودانش ( متفرقه) را هم دریافت می کنید.
– بدانید که با دیپلم کار ودانش در آزمون دانشگاه سراسری و یا پیام نور نمی توانید شرکت کنید. آزمو ن ها و پذیرش های مجاز برای دیپلم کار ودانش؛ آزمون دوره های کاردانی نظام حدیددانشگاه فنی حرفه ای و موسسات آموزش غیر انتفاعی، جامع علمی کاربردی، پذیرش دوره های کاردانی پیوسته بدون کنکور دانشگاه آزاد خواهد بود.
– هر کدام از دانشگا ههای مذکور شرایط و زمان خاصی برای ثبت نام وطی مراحلی بعدی را دارند که می توانید به دفترچه راهنمای آن ها مراجعه کنید.
– ( PDF) دفترچه های مذکور در سایت ما در پست ” مشاوره ” قسمت هدایت تحصیلی و در پست معرفی کتاب و متون و همچنین سایت سازمان سنجش وجود دارد.
درصورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت بیشتر به صورت شفاهی، می توانید با تماس تلفنی داشته باشید( نحوه تماس باما در نوار مشکی بالای سایت آمده است)

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب