موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 80 ) چگونگی ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات دبیرستانی در تغییرات نظام آموزشی برای کسانی که دچار وقفه تحصیلی شده وچنددرس را از نظام قدیم آموزشی کم دارند؟

20110801151624628_101

سوال:

با تغییرات مکرر نظام آموزشی(مثل نظام 3-3-6) تکلیف کسانی که می خواهند بعد از یک وقفه تحصیلی، ادامه تحصیل دهندچیست؟ به عبارت دیگر چنانچه کسی دیپلم ناقص رشته ریاضی فیزیک نظام قدیم رو داشته باشد، برای شرکت در کنکور و ادامه تحصیل، آیا باید دوباره از سال سوم شروع کند و سپس مدرک پیش دانشگاهی را بگیرد؟یعنی علیرغم داشتن قبولی سوم باز باید دو سال بخواند؟ آیا در نظام جدید ۶ ساله دوره دبیرستان راهی وجود ندارد که بشود همان به اصطلاح سال چهارم را گذراند؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
پاسخ های زیر را به دقت خوانده و پی گیری نمایید:
پاسخ اول) تعریف زمانی نظام قدیم و فعلی:
نظام دیپلم 4 ساله ( یعنی قبل از اجرای نظام جدید ترمی یا سالی واحدی از سال تحصیلی 72-71 در پایه اول و74-73درپایه سوم یعنی دیپلم و 75-74 در پایه پیش دانشگاهی ) نظام قدیم حساب می شود. بنابراین ؛ نظام سه ساله دیپلم و یک سال پیش دانشگاهی نظام فعلی به حساب می آید.

پاسخ دوم) تکلیف شما با نظام فعلی تا 4 سال دیگر:
فعلا در دوره متوسطه دوم (دبیرستان کنونی) تا چهار سال دیگر همین نظام آموزشی فعلی (سه ساله دیپلم و یک سال پیش دانشگاهی) برقرار خواهد بود وتا برچیده شدن آن و جایگزین شدنش با نظام آموزشی به اصطلاح 6 -3 -3 ، چهار دیگر برای کنکور فرصت باقی است. بنابراین اگر شما دیپلم این نظام هستید( سه ساله دیپلم و یک سال پیش دانشگاهی) به راحتی می توانید تحصیلات دبیرستانی خود را تکمیل نمایید. اگر هم نظام قدیم 4 ساله دبیرستان و یا 6 ساله هستید، پاسخ شما ره 3 ، راه حل شماست.

پاسخ سوم) تطبیق واحد:

در هرصورت ، برای ادامه تحصیل در دوره دبیرستان فعلی ، برای دانش آموزان سابق نظام قدیم(4 ساله و یا 6 ساله دبیرستان) و یاحتی نظام فعلی که به هر دلیلی وقفه تحصیلی پیش آمده است، امکانی به نام تطبیق واحد تعریف شده است. یعنی شما هر آنچه راکه از مدارک تحصیلی و کارنامه های موجود خود دارید ، ارایه می دهید، سپس براساس استاندارد تعریف شده، در س های گذرانده شده قبلی شما در نظام قبلی با درس های موجود نظام جدید تطبیق داده می شود. در نتیجه برخی درس های گذشته شما پذیرفته شده و درس هاییی نیز به عنوان کمبود واحد مشخص خواهدشد که باید گذرانده شود. پس نیازی به اینکه کسی یخواهد دوباره ازابتدای سال اول دبیرستان شروع کند، نیست.
برای تطبیق واحد و تکمیل واحد های باقیمانده ، شما باید با در دست داشتن کارنامه های گذشته خود، به واحد امتحانات اداره آموزش و پرورش محل زندگی خود و یا حوزه های مشخص شده (یکی از مدارس بزرگسالان و شبانه) مراجعه نمایید.
*** در صورت ابهام و سوال می توانید با ما تماس بگیرید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است )

سلامت وموفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب