موضوعات

پاسخ به سوال( عمومی- شماره ۹6 ) : امکان امتحان جبرانی درشیوه داوطلب آزاد برای دوره پیش دانشگاهی؟

konkoor

سوال:

برای گذراندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد، چند نوبت فرصت داریم تا تمام درس های آن را امتحان داده و نمره قبولی لازم را کسب کنیم؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
امتحانات دوره داوطلب آزاد با ثبت نام در بهمن ماه، از خرداد شروع می شود. اگر کسی در خرداد نمره قبولی درسی را بدست نیاورد، برای کسب نمره قبولی، می تواند از فرصت جبرانی شهریور ماه همان سال استفاده کند و درصورت عدم کسب نمره قبولی باز فرصت دی ماه را دراختیار دارد. حال اگر در دی ماه نمره قبولی در یک یا چند درس بدست نیاورد، باید برای ثبت نام و انتخاب واحددرس های باقیمانده، دوباره از بهمن ماه سال تحصیلی بعد برای ثبت نام اقدام نموده و مجددا در امتحانات خرداد همان سال تحصیلی ، شرکت نماید.
البته لازم به یاد آوری است منظوراز امتحانات خرداد در دوره پیش دانشگاهی ، همان اردیبهشت است. برای جلوگیری از تداخل حوزه امتحان پیش دانشگاهی با حوزه امتحان نهایی سوم ، امتحانات دوره پیش دانشگاهی از یک هفته زودتر (هفته چهارم اریبهشت ماه) شروع می شود.
*** خلاصه اینکه برای پاس کردن هر درس در هر سال تحصیلی، سه نوبت دراختیار داوطلب وجود دارد؛ خرداد(یا همان اردیبهشت) ، شهریور، دی و اگر بعد از دی ماه(مثلا دی ماه 93) ازاین دوره امتحانات درسی باقی مانده باشد، دوباره بایددر امتحانات خردادماه یا اردیبهشت سال بعدثبت نام و شرکت کنید و درصورت عدم کسب نمره قبولی دو فرصت جبرانی شهریور و دی سال بعد آن را نیز در اختیار دارید.
*** در صورت سوال و ابهام و نیاز به مشورت شفاهی ، می توانید با دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش تماس بگیرید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب