موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 202 ) : فارغ التحصیل کارشناسی رشته حسابداری هستم. برای تغییر رشته به منظور ادامه تحصیل در رشته پرستاری، چه کار کنم؟

Capture

سوال:

باسلام وخسته نباشید
من رشته هنرستانم رشته حسابداری بوده والان لیسانس حسابداری دارم و حالا اگه به رشته تجربی تغییر رشته بدم و بخوام رشته پرستاری دانشگاه آزاد شرکت کنم چیکار کنم که بتونم تغییر رشته بدم؟ وچه دروسی باید بخونم…..در این رابطه اصلا چیزی نمیدونم …ضمنا من دیپلم کار ودانش دارم و۲۷ سال دارم.
ممنون میشم پاسخ بدید وراهنماییم کنین
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۲/۱۷ در ۵:۱۹ ب.ظ – توسط : اسماعیلی )

***یادآوری: این سوالات در زمان طرح سوال (۱۳۹۲/۱۲/۱۷) پاسخ داده شده و به ایمیل پرسشگر آن ارسال گردیده است. و چون همچنان کاربران گرامی این سوال را مطرح می کنند، در بخش پاسخ به سولات قرار داده شده است.

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1-امکان شرکت در کنکور سراسری برای رشته مورد علاقه شما، با مدرک کارشناسی وجود دارد و از نظر آیین نامه  آموزش عالی ، نیازی به امتحان تغییر رشته ویا گرفتن دیپلم تجربی و یا دوره پیش دانشگاهی رشته مذکور، ندارید!
*استناد ما به مطلب زیر است:
وقتی کسی با مدرک کاردانی می تواند در کنکور سراسری و یا دانشگاه آزاد شرکت کند، قطعا مدرک لیسانس اوبالاتراست.( ماخذ: بخش مقدمه دفترچه شماره ۱،ذیل نکات مهم دفترچه راهنمای ثبت نام وشرکت در آزمون سراسری  و همچنین بخش شرایط اختصاصی در صفحه 4 دفترچه راهنمای ثبت نام دوره کارشناسی پیوسته بدون آزمون نیمسال دوم دانشگاه آزاد)

2- اگر بخواهید در کنکور سراسری شرکت کنید، باید خود را برای آزمون گروه تجربی آماده کنید! این آمادگی برای شما که تغییر مسیر تحصیلی دارید آسان نیست و تلاش و زحمت زیادی را می طلبد! بنابراین باید راه مناسب را برای این آمادگی پی گیری کنید! پیشنهاد ما یکی از دو راه زیر، برای کسب این آمادگی است:
الف) می توانید پیش دانشگاهی رشته تجربی را به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) بگذارنید.
ب) راه دیگر این است که منابع و محتویات کنکور تجربی را در طول سال کارکنید. در هر صورت شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید. برای کارباید یک آموزشگاه قوی و معتبری را شناسایی نموده و برای عمل به یکی ازراه های پیشنهادی، در کلاس های آن شرکت نمایید.

3-برای پذیرش در دانشگاه آزاد ؛ دخالت معدل نوع دیپلم شما دیپلم فنی ) برای گروه تجربی به میزان 4/31 درصد است(صفحه 6 دفترچه راهنما) و این احتمال پذیرش شما را کم می کند. برای همین، پی گیری گرفتن دیپلم تجربی و دوره پیش دانشگاهی رشته مذکور اهمیّت پیدا می کند.

4- توصیه ما به شما این است که به راحتی از رشته حسابداری منصرف نشوید. چون؛ رشته خوب ، مناسب و موقعیت شغلی خوبی دارد، مگراینکه اینکه شما دلیل منطقی و کافی برای این تغییر مسیر داشته باشید. شما باید با توجه به شرایط سنی و … پیامدهای این تغییر مسیر، آن را  به طور دقیق در جلسه مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی بررسی کرده و یک  تصمیم گیری کارشناسی شده بگیرید.

با آرزوی سلامتی و سعادت مند ی برای شما
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

 

دیدگاه‌های این مطلب