موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 161 ) : ادامه تحصیل در رشته ریاضی بعد از گرفتن دیپلم فنی حرفه ای؟

ketab-hesaban

سوال:

سلام من درحال حاضر سال سوم فنی حرفه ای هستم میخواستم بعداز گرفتم دیپلم فنی حرفه ای به رشته ریاضی فیزیک برم و پیش دانشگاهی رو در دبیرستان های روزانه بخونم.
میخواستم بدونم امکانش هست ؟
چه درس هایی رو باید برای تقییر رشته امتحان بدم ؟
چه کار هایی رو باید انجام بدم؟
ممنون میشم جواب بدید
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۴ در ۹:۴۳ ق.ظ – Amir )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
بله امکان تغییر رشته وجو دارد والبته: jabr
– امتحان تغییر رشته سال سوم به سال آخر(پیش دانشگاهی)فقط یکبار در تابستان هر سال انجام می شود.

شما بایددو درس جبر واحتمال و حسابان را امتحان داده و حداقل نمره قبولی 10 را کسب نمایید.

چون امتحانات سال سوم دبیرستان به صورت نهایی است، بنابراین؛ امتحان تغییر رشته نیز در حوزه امتحانی تعیین شده از طرف آموزش و پرورش برگزار می شود.

براساس دستور العمل موجود برای تغییر رشته، باید ازمدرسه محل تحصیل خود یک معرفی نامه عکس دار را با مهر وامضای مدرسه کنونی، دریافت وبه حوزه امتحانی مشخص شده تحویل نمایید.

معمولا زمان اقدام برای دریافت معرفی نامه و مراجعه به حوزه امتحانی مشخص شده امتحان تغییر رشته، اوایل تیرماه است. شما بعد از امتحانات خرداد ماه از اموردفتری و مشاوره مدرسه تان پی گیر باشید.

امتحانات تغییر رشته را دایره امتحانات برگزار می کند. اما معمولا بخشنامه از طرف واحد مشاوره اداره منطقه آموزش و پرورش ، صادر می شود. بنابراین قاعدتا باید واحد مشاوره منطقه آموزش و پرورش شما، پاسخگو باشد.

– از همه مهمتر اینکه باید خود را برای امتحانات تغییر رشته، که چندان هم آسان نیست ، آماده کنید. برای آمادگی باید از هم اکنون کلاس بروید (مثلا کلاس های یک آموزشگاه قوی و یا…) خلاصه فکر نکنید که در فرصت کوتاه تابستان امکان آماده کردن خود را برای امتحان تغییر رشته دارید. جتی توصیه ما این که اگر می توانید درس فیزیک و شیمی پایه را هم با شرکت در کلاس های درس آن ها ، کارکنید.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب