موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی- شماره 181) : درسال آخر(پیش دانشگاهی) رشته ریاضی تحصیل می کنم، برای ادامه تحصیل دررشته ساخت و تولید دانشگاه، چه اقدامی را باید انجام دهم؟

202658021679226123241611301196316068148229سوال:

salam ostad khaste nabashid.man alan sale 4 riazi hastam va tir mah emsal konkoor daram vali mikham dar reshte sakhto tolid vared daneshgah besham.bayad chikar konam????
kheyli mamnoon
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۱۵ در ۹:۱۴ ق.ظ – توسط: saeid )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
شما منظور خود را در سوالتان در مورد رشته مورداشاره (ساخت و تولید) به روشنی بیان نکرده ایدچیست؟آیا می خواهید در کاردانی فنی ادامه تحصیل دهید یا کارشناسی مهندسی؟ به هرحال توضیح مختصری را به استحضارشما می رسانیم:

-اگربخواهید رشته مورد اشاره را در دانشگاه دولتی پی گیری کنید که تکلیف معلوم است. یعنی از طریق آزمون سراسری اقدام کنید. برای این منظور قاعدتا باید درگروه آزمایشی ریاضی فیزیک ثبت نام و بعداز اعلام نتیجه در صورت اخذ نمره حد نصاب، رشته مهندسی مکانیک رابه عنوان اولویت اول خوددر برگه انتخاب رشته اننتخاب کنید.

-اگر منظور شما رشته ساخت و تولید کاردانی فنی حرفه ای است، امکان شرکت در پذیرش دانشگاه فنی حرفه ای، برای دیپلمه های رشته های نظری( ریاضی، تجربی، انسانی) وجود ندارد. اما می توانید برای کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی اقدام نمایید. ثبت نام این دانشگاه در تابستان و شروع سال تحصیلی از مهرماه می باشد. و همچنین می توانید برای پذیرش بدون کنکور دانشگاه آزاد هم  اقدام نمایید.(ثبت نام از 17دی تا آخر بهمن 92) 

-اگر بخواهید دانشگاه های مثل پیام نور و غیر انتفاعی را انتخاب کنید، می توانید از طریق دانشگاه سراسری عمل کنید و هم اینکه دانشگاه هایی مثل پیام نور و غیردولتی وغیرانتفاعی به صورت جداگانه پذیرش بدون کنکور نیز دارند.

*** به دلیل محدودیت زمانی درارایه پاسخ کتبی، اگر سوال و ابهامی داشتید، فقط از طریق تماس تلفنی جویا شوید.( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و سعادتمند باشید
دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب