موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 138 ) : توضیحی دیگر در مورد معنای تاثیر 25 درصد قطعی ومستقیم سوابق تحصیلی درنمره تراز و رتبه سازی کنکور

konkoor

سوال:

سلام
در دفترچه کنکور ۹۳ نوشته شده تاثیر قطعی سوابق تحصیلی.در صورتی که سال گذشته نوشته بود تاثیر مثبت.تاثیر قطعی یعنی چه؟و آیا کسی که معدل پایین دارد درصد هایش از ۷۵ درصد حساب میشود؟
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ در ۲:۳۱ ب.ظ – توسط : میترا)

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

1- شما جواب خود را در سوالتان داده اید. سهم سوابق تحصیلی25 درصد به طور قطعی و مستقیم محاسبه می شود. پس مشخص است که سهم آزمون کنکور، 75 درصد خواهد بود. به هرصورت این طرح نیز محاسن و معایب خود را دارد. اگر قرار به حذف کنکور باشد، قاعدتا باید سوابق تحصیلی جایگزین آن بشود.

2- تاثیر سوابق تحصیلی در نمره و رتبه سازی کنکور به صورت درس به درس خواهدبود.پس برای همه رشته های یک گروه آزمایشی، یکسان محاسبه نمی شود و بنابه انتخاب نوع رشته دانشگاهی در هر گروه آزمایشی، ضریب دخالت نمره درس های امتحان نهایی سال سوم دبیرستان، متفاوت می باشد.

3- در قانون اعمال سوابق تحصیلی، جبران آن نیز مطرح شده است. (پی گیری برای اخذ دیپلم دیگر که در سوالات دیگر به تفصیل پاسخ داده ایم)

4- به این نکته هم توجه کنید که؛ قانون به هر شکلی که باشد، برای همه یکسان اعمال می شود. منتهی در هنگام شرایط استرس زاست، معمولا افراد فقط به وضعیت محدود شخصی خود نگاه می کنند. و توجه نمی کنند که دیگران هم در اعمال قانون، شرایط آن ها را دارند. توجه به این واقعیت قدری باعث آرامش ما شده و باعث می شود تا کنترل اوضاع را از دست نمی دهیم.
***به نظر ما؛ با یک تلاش و کوشش مفید و قابل قبول، می توان در رشته مورد علاقه پذیرفته شد.

ان شاء الله موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب