موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 130 ) : برای ادامه تحصیل از رشته گرافیک شاخه کار و دانش در پیش دانشگاهی و دانشگاه؟!

C594-3

سوال:

من امسال دیپلم گرافیک کامپیوتر درکارودانش می گیرم. معدلم ۱۹٫۶۰ می باشد. می خوام امسال کنکور فنی بدم ودرتابستان پیش نیز بخوانم تااگر رشته مورد علاقه ام قبول نشدم بتوانم سال بعد سراسری شرکت کنم. چند سوال دارم:
۱-پیش دانشگاهی چه واحدهایی باید پاس کنم.
۲-اگر سراسری فنی قبول شوم وبرم می توانم سال دیگه کنکور سراسری بدم تا اگررشته بهتری قبول شوم برم. مثلا دوست دارم وارد دانشگاه انتظامی بشم.
۳-دانشگاه آزاداز ما بدون پیش به چه صورتی ثبت نام می کنه
(فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۵ در ۱۱:۳۷ ب.ظ – توسط:مطهره)

پاسخ:                                          C594-8

به نام خدا
وبا سلام
اطلاعات ارایه شده شما ناقص است، مثلا نگفتید تصمیم تان برای پیش دانشگاهی چه رشته ای است؟ به هر صورت جواب های زیر را با دقت بخوانید :
1- شما اول ازهمه باید از یک مشاوره تخصصی هدایت تحصیلی با استفاده از تست های رغبت سنج تحصیلی و شغلی و شخصیت و هوش استفاده کنید که آیا نیازی به این همه دور چرخیدن و به اصطلاح از این ستون به آن ستون رفتن، ضرورتی دارد. رشته گرافیک،که دوسال عمر مفیدخود را برای آن صرف کردید، رشته خوبی است و معلوم نیست شما از طریق رشته های دیگر به نتیجه رضایت بخشی برسید. به نظر ما نیازمند بررسی بیشتری هستید!!!

2- اگر بخواهید همین رشته گرافیک را در کنکور سراسری ادامه دهید،باید پیش دانشگاهی رشته هنر بخوانید.برای این کار باید 4 درس (طراحی 1 – تاریخ هنر جهان – تاریخ هنر ایران – مبانی هنرهای تجسمی ) را به عنوان دروس تغییر رشته، امتحان دهید.
جزئیات امتحان تغییر رشته را در پست “پاسخ به سوالات ” از طریق صفحه اصلی سایت ؛ پی گیری نمایید.

3- در صورتی که کاردانی فنی قبول شده و آن را به اتمام برسانید، می توانید با مدرک آن، دوباره در کنکور سراسری شرکت کنید و نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی نیست. چون طبق آیین نامه سازمان سنجش، دوره کاردانی معادل دوره پیش دانشگاهی به حساب می آید و نـــوع آن هم برای شرکت در کنکور سراسری تعیین کننده نـــیست. یعنی با هرنوع کاردانی می توانیددرکنکورسراسری در تمام گروه های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر، زبان های خارجه، شرکت کنید.

4- دانشگاه انتظامی شرایط ویژه خودش را دارد و باید در دفترچه راهنما جزئیات آن را بخوانید.( پی دی اف دفترچه های مختلف در پست مشاوره و معرفی متون و کتاب سایت ما و همچنین سایت سازمان سنجش موجود است)

5- دانشگاه آزاد هم رشته های فنی دارد که شما بدون گذراندن پیش دانشگاهی و حتی بدون آزمون کنکور می توانید در آن پذیرفته شوید:
نمونه آن دوره كارداني پيوسته بـــــــدون آزمون نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92 دانشگاه آزاد است که کاردانی گرافیک – گرافیک با کد رشته 60104 را هم دارد. به سایت دانشگاه آزاد ( سامانه ثبت نام دوره كارداني پيوسته بدون آزمون نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92) مراجعه و شرایط و دفترچه راهنمای آن را بخوانید.
ان شاء الله به جواب روشنی رسیده باشید.
درصورت نیاز می توانید باما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب