موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 72 ) : شرایط تغییر رشته از پایه دوم رشته انسانی به رشته فنی حرفه ای چیست

20140629103445994

سوال:

تعدادی از دانش آموزان پایه دوم به سوم، بعد از شروع سال تحصیلی سوال می کنند که چگونه برای تغییر رشته، به رشته مورد علاقه خوداقدام نمایند؟ این سوال به طور خاص در مورد تغییر رشته از رشته انسانی به رشته فنی حرفه ای مطرح شده است.

پاسخ:

به نام خدا
و با سلام
سه پاسخ داریم و یک پیشنهاد:
1- هرچند این سوال به طور خاص در مورد تغییر رشته از رشته انسانی به رشته فنی حرفه ای مطرح شده است،اما به طور کلی تغییر رشته از پایه دوم به سوم عمومیت بیشتری داشته وبخشی از پاسخ ما شامل تغییر رشته تمام رشته می گردد.

2- در زمان سوال (آذر ماه) امکان تغییر رشته وجود ندارد. امتحان تغییر رشته پایه دوم به سوم فقط در دو نوبت خرداد و شهریور انجام می شود و معمولا به دلیل امتحانات خرداد ماه و عدم آمادگی دانش آموزان، امتحان تغییر رشته در شهریور ماه برگزار می شود. پس بنابراین باید سال دوم انسانی را با موفقیت به اتمام برسانیدو بعد از امتحانات خرداد برای تغییر رشته اقدام کنید. کارها و مراحلی را که باید طی کنید در پست پاسخ به سوالات عمومی و اختصاصی به تفصیل جواب داده ایم، لطفا بادقت بخوانید.

3- چون رشته های فنی و حرفه ای متنوع و زیاداست، بنابراین نوع درس های اختصاصی هریک از رشته متقاوت است مثلا درس های اختصاصی رشته نقشه کشی با رشته مکانیک فرق دارد. پس اول باید نوع رشته فنی حرفه ای خود را انتخاب کنید. سپس بر اساس جدول رشته مربوطه درس های اختصاصی رشته انتخابی را در شهریور امتحان داده و نمره قبولی کسب نمایید.

***پیشنهاد:

به منظور انتخاب نوع رشته فنی حرفه ای، حتما با مشاوره تخصصی و آگاهانه تصمیم بگیرید. برای این منظور و جهت اطلاع از جدول رشته های مختف شاخه فنی و حرفه ای، می توانید به واحد مشاوره و همچنین واحد فنی حرفه ای اداره آموزش و پرورش محل تحصیل خود مراجعه نمایید و یا با ما تماس بگیرید.(نحوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

با آزروی سلامتی وموفقیت برای دانش آموزان گرامی

مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب