موضوعات

ورود بدون کنکور هنر جویان فنی و حرفه ای به دانشگاه از سال 98 در رشته های بدون تراکم

حذف آزمون ورودی(کنکور)

دانشگاه فنی حرفه ای

برای هنرستانی های

فنی حرفه ای و کاردانش 

 

خلاصه خبر:
1-
 عدم برگزاری کنکور کاردانی فنی وحرفه ای از سال 98 برای هنرجویان.
2-رشته هایی که پرتقاضا نبوده وبا تراکم متقاضی مواجه نباشد.
3- امکان شرکت هنرجویان در رشته ی مورد علاقه کنکور سراسری .

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، سیدمحسن حسینی‌مقدم مدیرکل دفتر فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امسال کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود،خاطرنشان کرد: بر اساس قانون پنجم و ششم توسعه،وزارت علوم مکلف به ادامه کاردانی پیوسته است، بنابراین هنرجویان از سال 98 می توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فنی و حرفه ای شوند، البته در رشته هایی که تراکم متقاضی وجود داشته باشد پذیرش از طریق برگزاری کنکور صورت می گیرد.

حسینی مقدم ، ارزشیابی مبتنی بر شایستگی را یکی از برنامه‌ها ی وزارتخانه برای ارتقای کیفیت آموزشی در سال 97 برشمرد و تصریح کرد: هنرجویانی که تمایل به شرکت در کنکور سراسری دارند می‌توانند بنا به علایق خود در هر رشته‌ای در کنکور سراسری شرکت کنند .

وی گفت: با توجه به اینکه در سال 97 کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برگزار نمی‌شود، تمام هنرجویان که از سال گذشته باقی ماندند امسال می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای وزارت آموزش و پرورش از افزایش رشته‌های جدید در فنی و حرفه‌ای خبر دادوعنوان کرد: پس از نیازسنجی این رشته‌ها در سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی، لیست رشته ها برای سال آینده اعلام می شود.

—————————————————————————————————–
ماخذ:http://www.medu.ir/news/item/616101

توضیحات:

« جزئیات حذف کنکور فنی حرفه ای – هنرستان – کاردانش 97 به این صورت خواهد بود که چون در نظام جدید تمام رشته ها داوزده ساله خواهندشد و لذا در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ فارغ التحصیل دیپلمه در سال یازدهم وجود وجود ندارد، لذا بر این اساس باید ظرفیت دانشگاه فنی و حرفه‌ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی از طریق فارغ التحصیلان سال‌های قبل تکمیل گردد. بر اساس مصوبه شورای پذیرش دانشجو، در سال 97 پذیرش داوطلبان شاخه فنی و حرفه‌ای و کاردانش صرفاً بر اساس سابقه تحصیلی انجام می‌شود.»

دفترمشاوره موسسه فرهنگی دانش( ج. ابراهیمی)

دیدگاه‌های این مطلب