موضوعات

معلمان با درس‌پژوهی کلاس درس را شوق‌انگیز کنند.

13931213000274_PhotoA

«« مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش:
معلمان با درس‌پژوهی کلاس درس را شوق‌انگیز کنند.
مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: درس‌پژوهی به معنای شوق‌انگیز کردن کلاس و مدرسه است که معلمان باید در این زمینه اقدام کنند. »»

خبرگزاری فارس: معلمان با درس‌پژوهی کلاس درس را شوق‌انگیز کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صادق صادق‌پور پیش از ظهر امروز در جشنواره فناوری تدریس و مدیریت دوره ابتدایی که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: درس‌پژوهی به معنای شوق‌انگیز کردن کلاس و مدرسه است اما اگر محیط تدریس غنی نباشد شوق برای آموختن وجود ندارد که معلمان باید در این زمینه اقدام کنند.

وی افزود: ایجاد این شوق هنر و تدبیر معلم و مدیر مدرسه است و طبیعتاً وقتی معلمان همکار، والدین یا دیگر افراد اجازه حضور و نظر دادن در خصوص شیوه تدریس داشته باشند تدریس شوق‌انگیزتر می‌شود.

مدیرکل آموزش دبستانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در تدریس در چهار شاخص شامل روحیه کار جمعی، ابتکار عمل، اعتماد به نفس و طاقت شکست جای کار وجود دارد که ایران نسبت به دیگر کشورها در این زمینه جایگاه مناسبی ندارد.

صادق‌پور عنوان کرد: معلمان باید ایده‌های ناب خود را که در محیط‌های مدرسه به اجرا می‌گذارند در اختیار دیگران قرار دهند تا همه بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین نیز گفت: امروز در تدریس فرآیند یاددهی و یادگیری را دانش‌آموزان تعیین می‌کنند و مثل گذشته‌ها معلمان بر اساس داشته‌های خود مطالبی را برای تدریس تعیین نمی‌کنند تا به دانش‌آموزان انتقال دهند.

سالار قاسمی اضافه کرد: باید دید دانش‌آموزان چه چیزی می‌خواهند و شرایط دانش‌آموز، کلاس و مدرسه چیست؛ زیرا این کار موجب غنی شدن فرآیند یاددهی و یادگیری می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: بیش از 55 درصد از معلمان استان در جشنواره فناوری تدریس شرکت کردند که تعداد آن‌ها دو هزار و 796 نفر بود.

رضا طاهرخانی افزود: این افراد در پنج محور در جشنواره حضور یافتند و 372 نفر از آنان به مرحله استانی راه یافتند که در نهایت با حضور داوران استانی 10 نفر به عنوان برگزیده در هر بخش انتخاب شدند.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش و پرورش قزوین بیان کرد: مهمترین حسن جشنواره فناوری تدریس این است که محدودیت‌ها حذف شده است و هر معلمی می‌تواند ایده‌های خود را در پایه‌های مختلف ارائه کند.

انتهای پیام/77011/س30 – 

———————————————————————————————————————————————————

به نقل از خبرگزاری فارس

دیدگاه‌های این مطلب