موضوعات

مشاركت خيران در مديريت امور مدارس

اجرايي شدن آيين نامه مشاركت خيران در مديريت امور مدارس

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: آيين نامه مشاركت خيران جهت مديريت امور مدارس توسط شوراي عالي آموزش و پرورش كشور تصويب و به زودي اجرا خواهد شد.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي و زارت آموزش و پرورش به نقل از استان مازندران؛ مهدي نويد ادهم در جلسه هم انديشي هيئت مديره مجمع خيرين مدرسه ساز مازندران گفت:آموزش و پرورش و تعليم و تربيت سابقه‌اي چندهزار ساله در ايران دارد كه همواره توسط مردم اداره مي شد و دولت ها نقش زيادي در اين زمينه نداشتند.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با بيان اينكه ايجاد مدارس هيئت امنايي جهت مشاركت بيشتر خيران در اداره مدارس تجربه اي موفق بوده است، افزود : آيين نامه مشاركت خيران جهت مديريت امور مدارس نيز توسط شوراي عالي آموزش و پرورش تصويب شده و به زودي اجرا خواهد شد.

وي تصريح كرد: مصوبات شوراي عالي آموزش و پرورش از لحاظ اجرايي قانوني بوده و پيشنهاداتي كه در جهت تحقق اهداف آموزش و پرورش باشد در اين شورا بررسي مي شود.

نويد ادهم بروز رساني و نوسازي مدارس دولتي با مشاركت خيران را مشابه مدارس هيئت امنايي دانست و خاطر نشان كرد: با تصويب اين آيين نامه خيران مي توانند هم در ساخت و هم در مديريت مدرسه نقش داشته باشند.

وي با بيان اينكه به تجربه، منش و انديشه خيران نياز داريم، گفت: حضور خيران در مدارس سبب الگوبرداري و تأثيرپذيري مثبت در دانش آموزان مي شود.

دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به اينكه در حال حاضر۴۶ هزار مدرسه از ۱۰۶ هزار مدرسه موجود در كشور داراي ۵۰ نفر دانش آموز هستند ساخت مدارس بزرگ در شهرها را نياز اصلي آموزش و پرورش درآينده دانست و تأكيدكرد: خيران بايد بيشتر به اين موضوع توجه كنند زيرا مدارس درآينده بايد مجهز به آزمايشگاه،كتابخانه،كارگاه وحتي زمين ورزش باشند.

وي يادآورشد: خيران متناسب با آموزش و پرورش فردا مدرسه بسازند.
—————————————————————————————————————
منبع : پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموز و پرورش(www.medu.ir/portal/home) شنبه 2-5-96

دیدگاه‌های این مطلب