موضوعات

مدرسه اثرگذارترین بخش و محور همه فعالیت های آموزش و پرورش

131969855442k1j32f

«« مدرسه اثرگذارترین بخش و محور همه فعالیت های آموزش و پرورش در فرآیندها و برنامه ریزی های آموزشی است. سیاست اصلی آموزش و پرورش مدرسه محوری است و باید بتوان در شکل گیری رفتار، منش و اعتقادات دانش آموزان مبتنی بر ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین فعالیت های اثرگذاری داشت.««

وزیر آموزش و پرورش گفت: نهاد تعلیم و تربیت باید با واقع بینی ، تحولات را رصد و مدیریت کند تا بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و حداکثر استفاده را برای تربیت صحیح و اصولی دانش آموزان به کار برد.

علی اصغر فانی _ وزیر آموزش‌ و پرورشوی اظهارکرد: در سند تحول بنیادین ، آموزش و پرورش زمینه ساز و بسترساز رسیدن دانش آموزان به مراتبی از حیات طیبه است.
فانی با بیان اینکه دستگاه تعلیم وتربیت زیرساخت سرمایه اجتماعی و انسانی کشور را برای آینده آماده می کند، افزود: آموزش و پرورش هم از لحاظ اهمیت کیفی و هم از جهت تأثیرگذاری بر همه بخش های جامعه یک دستگاه ممتاز و حیاتی محسوب می شود.
وی مدرسه را اثرگذارترین بخش و محور همه فعالیت های آموزش و پرورش در فرآیندها و برنامه ریزی های آموزشی عنوان کرد و افزود: سیاست اصلی آموزش و پرورش مدرسه محوری است و یکی از مشکلات آموزش و پرورش از گذشته تاکنون توجه تک ساحتی به مقوله تربیت بوده است. باید بتوان در شکل گیری رفتار، منش و اعتقادات دانش آموزان مبتنی بر ساحت های شش گانه تربیت در سند تحول بنیادین فعالیت های اثرگذاری داشت.

وزیر آموزش و پرورش در رویکرد امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی به دو نوع امنیت سلبی و ایجابی اشاره کرد و گفت: با توجه به فرهنگ سازمانی آموزش و پرورش و لطافت روح معلمان ، آموزش و پرورش به دنبال امنیت ایجابی است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به سیر تحولات اجتماعی و فرهنگی جوامع ، گفت: تحولات اجتماعی و فرهنگی منتظر تصمیمات و اقدامات مسئولان نمی ماند و به همین دلیل نهاد تعلیم و تربیت باید با واقع بینی ، تحولات را رصد و مدیریت کند تا بتوان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد و حداکثر استفاده را برای تربیت صحیح و اصولی دانش آموزان به کار برد.
—————————————————————————————————————–
به نقل از: شورای عالی آموزش و پرورش ( دی ماه 94) baran2pic.com
انتخاب و گزینش بخشی از بیانات وزیرمحترم آموزش و پرورش توسط :
دفتر مشاوره موسسه فرهنگی دانش ( ج. ابراهیمی)

 

 

دیدگاه‌های این مطلب