موضوعات

ساختار سنتي و متمركز آموزش و پرورش؛ مانع استفاده از ديدگاه های فرهنگيان است.

وزير آموزش و پرورش گفت: سامانه انتخابات الكترونيكي نمايندگان فرهنگيان طرحي براي تقويت مشاركت معلمان در تصميم سازي هاست.

وي افزود: آموزش وپرورش در مقايسه با ساير سازمان ها و نهادهاي كشور بسيار متفاوت است از جمله مي توان به گستردگي خانواده تعليم و تربيت اشاره كرد، بنابراين اجراي هر طرحي در آموزش و پرورش در چنين سطح وسيعي همراه با سختی است.

وزير آموزش و پرورش گفت: جامعه فرهنگيان، خانواده اي دلسوز، متعهد و علاقمند به وظيفه خود بوده و علي رغم وجود مشكلات همچنان چراغ پر فروغ تعليم و تربيت را برافروخته نگه داشته است.

وي با اشاره به جمعيت يك ميليون و 700 هزار نفري فرهنگيان شاغل و بازنشسته، تصريح كرد: متاسفانه تاكنون چنانكه بايد و شايد از ايده ها و نظرات عامه فرهنگيان در مراكز تصميم سازي بهره برداري لازم نشده و يا اگر وجود داشته بسيار ناچيز بوده است.

بطحايي ساختار سنتي و تمركز آموزش و پرورش را مانعي در راه استفاده از ديدگاه هاي فرهنگيان در تصميم سازي ها برشمرد و خاطرنشان كرد: در راستاي تقويت مشاركت معلمان در تصميم سازي ها، طرح انتخاب نمايندگان معلمان در هيأت امناي صندوق ذخيره فرهنگيان را اجرايي كرديم تا فرهنگيان از طريق سامانه الكترونيكي طراحي شده بتوانند به عنوان کاندیدا و یا رای دهنده در انتخابات شركت كنند.

وزير آموزش و پرورش در پایان گفت: اميدوارم اجراي اين طرح با موفقيت همراه باشد و تجربه خوبي را به آموزش و پرورش ارائه كند،زیرا اگر این طرح که به صورت آزمایشی اجرا می شود مورد استقبال واقع شود دستاوردی است که می توان آن را به عنوان مدلی موفق در برنامه های کیفی بخشی فعالیت های تعلیم و تربیت ارائه داد.

به نقل از : ://www.medu.ir

دیدگاه‌های این مطلب