موضوعات

تغییرات شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم امسال نسبت به سال قبل

تغییراتی در شیوه هدایت تحصیلی دانش آموزان پایه نهم به دهم نسبت به سال قبل :

مهندس علی زرفشان معاون آموزشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تغییراتی در روش انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم تحصیلی در سال تحصیلی جاری نسبت به سال قبل گفت : دانش آموزان پایه نهم می‌توانند از اول تا ۱۵ تیر امسال رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه ۱۲ رشته تحصیلی برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است گفت: دانش آموزان از امسال باید برای ورود به هر رشته تحصیلی یک حداقل نمره را در هر درسی دریافت کنند.

زرافشان تصریح کرد: انتخاب رشته دانش آموزان بر خلاف سال تحصیلی گذشته که جنبه تجویزی داشت امسال فقط جنبه توصیه‌ای دارد و دانش آموزان با توجه به علاقه خود می‌توانند در یکی از رشته‌ها ادامه تحصیل دهند.

معاون وزیرآموزش و پرورش گفت: حداقل نمره در هر درس برای ورود به هر رشته مشخص شده است و مثلاً برای ورود به رشته ریاضی، دانش آموز باید حداقل نمره ۱۴ را در درس ریاضی کسب کند.
وی یادآور شد: مطابق تفاهم نامه جدید وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنعت، معدن و تجارت در شهرک‌های صنعتی و در کنار کارخانه‌ها هنرستان‌های کار و دانش راه اندازی می شود تا دانش آموزان پس از دانش آموختگی جذب مراکز صنعتی شوند.


به نقل از سایت وزارت آموزش و پرورش ( http://www.medu.ir )

دیدگاه‌های این مطلب