هم اندیشی – انتظارات متقابل والدین و فرزندان از یکدیگر

429918946_107571_6988292715616901025

 

جلسه هم اندیشی دانش آموزان پایه نهم روز دوشنبه 95/12/2 با حضور اولیای محترم آنها در کنار ایشان و در دو نوبت برگزار گردید.

 

جلسه با تلاوت قرآن و معارفه دبیران حاضر در جلسه شروع شد،

 

DSC_0067

DSC_0070

DSC_0074

 

دانش آموزان در بیان نظرات خود به این موارد اشاره کردند:

* بچه ها را برای زمان خودشان تربیت کنید

* خانواده ها با یکدیگر متفاوتند

* گاهی وقتها فکر می‌کنم پدرم از 30 سالگی متولد شده و گویا بچگی نکرده تا منو درک کنه

* داشتن تعادل در همه امور خوب است

* اولیای ما معتقدند که ما برای درس خواندن وقت کمی می گذاریم

* اجازه دادن اولیا به بچه ها برای کسب تجربیات و آگاهی از آنها و انتقال و آموزش تجربیات خود به بچه ها


DSC_0102

DSC_0077

DSC_0112

نظرات برخی از اولیا در این جلسه :

*  اگر سخت گیری نباشد بچه ها نتایج خوبی نمی گیرند.

* دوران کودکی و نوجوانی به هیچ وجه برنمی گردد، پس اجازه دهیم …

* پرداختن فقط به یک جنبه از وظایف و نیازهای بچه ها مثل درس خواندن باعث عدم رشد سایر جنبه های آنان خواهد شد.

* لزوم وجود تفریح و سرگرمی مناسب در دوره نوجوانی

* بچه های این دوره دقیق تر هستند و خلبانان خوبی می شوند

* عدم وقت گذاری کمتر پدران به خاطر مشغله های کاری زیاد

* تقدم پرورش بر آموزش

* عدم زیاده روی در درس خواندن و تفریح کردن

* پذیرش اینکه بچه ها بزرگ شده اند و باید فرصت و فضای بیشتری به آنها داده شود.

* یاد دادنِ «نه» گفتن قاطعانه به بچه ها

* آماده کردن بچه ها برای ریسک پذیری

* معلوم بودن حدود انتظارت اولیا و فرزندان از یکدیگر

* اهمیت دادن به علایق فرزندان و گاهی اوقات حتی هم بازی شدن با آنها

* برگزار شدن گفتگوها در خانواده ها هر چند وقت یک بار

 

DSC_0091
DSC_0123

DSC_0138

DSC_0075

DSC_0142

DSC_0105

DSC_0154

 

 

یکی از موضوعاتی که به آن اشاره شد، این بود که برخی از والدین از اینکه فرزندانشان در آینده به نتیجه لازم نرسند می ترسند!!! و به همین جهت گاهی اوقات انتظارات ایشان از فرزندان تحت تاثیر این نگاه قرار می گیرد.

همچنین عنوان شد که با توجه به سن بچه ها باید رفته رفته به ایشان اعتماد کرد و زمینه کسب تجارب مختلف را به شکلی هنرمندانه برای فرزندان فراهم کرد.

پدر و مادرها باید انتظاراتی را  که از فرزندان خود دارند، خودشان عملیاتی کرده باشند.

باید به تفریحات و علایق فرزندان توجه کرد هر چند شاید علایق آنها برای اولیا جذاب نباشد. می توانیم نسبت به علایق فرزند خود شناخت بیشتری کسب کنیم و از این طریق هر چه بیشتر به او نزدیک شویم. (ضرری ندارد گاهی اوقات همراه او به بازی های کامپیوتری بپردازیم.)

جناب آقای گلیاری دبیر محترم علوم اجتماعی بیان داشتند که برگزاری این دست جلسات و گفتگو پیرامون این موضوع، چه بسا موجب کم شدن فاصله میان اولیا و فرزندانشان شود!

جناب آقای اشترانی نیز در این جلسه ضمن بیان تقدم پرورش بر آموزش، از تفاوت میان اعتماد و اطمینان سخن گفتند. همچنین از دانش آموزان خواستند که به بار معنایی کلمات و واژه هایی که در ارتباطات خود به کار می برند، توجه ویژه ای داشته باشند.

 

مطالب مرتبط

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

درخشش تیم رباتیک در مسابقات کشوری و کسب سهمیه مسابقات جهانی روبوکاپ ۲۰۲۶ کره جنوبی

گروه رباتیک موسسه فرهنگی آموزشی دانش پس از نزدیک به ۱۰ ماه تلاش شبانه‌روزی، آموزش تخصصی و برنامه‌ریزی فشرده، افتخارآفرینی بزرگی را در سطح کشور رقم زد و راهی مسابقات جهانی شد....

Danesh English Seminar-8

Danesh English Seminar-8

8th Grade Festival: English Seminar Report Date: February 10 As part of this year's vibrant 8th Grade Festival, the final stage of our English Seminar was successfully held on...

اردوی پایه هشتم

اردوی پایه هشتم

در روز دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه، دانش‌آموزان پایه هشتم از ساعات ابتدایی صبح برای شرکت در اردوی ورزشی و تفریحی خود آماده شدند. این برنامه از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن‌های ورزشی مجموعه ورزشی...

2 دیدگاه

2 دیدگاه‌ها

  1. Avatar

    همش دروغه
    روزی نیست که ما امتحان نداشته باشیم اونوقت میگین بچه باید ازاد باشه باید تفریح کنه همش حرفه که جلو پدر مادرامون مارو ضایع کنین اوناکه مدرسه نیستن ببینن فکر می کنن ما دروغ میگیم که امتحان داریم مرسی

    پاسخ
    • Avatar

      دانش آموز عزیز سلام
      همیشه سعی کردم حرفی رو نزنم که به اون اعتقاد نداشته باشم.
      اگر معتقدم بچه ها در این سن نیاز به تفریح، بازی و سرگرمی دارند، در برنامه ریزی های مدرسه هم سعی می کنم که این موضوع رو مدنظر قرار بدم.
      اگه یادت باشه در جلسه هم اشاره شد که همه چیز متعادلش خوبه
      اگه آزمون ها و تکالیف مدرسه به قدری باشه که شما اصلاٌ نتونید برای تفریح خودتون برنامه ریزی کنید، حق با شماست!
      ولی بسیاری از دانش آموزان مدرسمون هستند که ضمن اینکه در آزمون ها موفق عمل می کنند، به تفریح خودشون هم می پردازند.
      نباید فراموش کنی که در مدرسه دانش داری درس می خونی!
      تجربه نشون داده، بچه هایی که از این مدرسه فارغ التحصیل می شن به واسطه لطف خدا و تلاش های زیادشون، مهارت های زیادی رو کسب کردند. (توصیه می کنم نظر بعضی از اون ها رو نسبت به سه سالی که در این مدرسه بودند جویا بشی.)
      ولی در هر صورت پیغام شما رو با معلمین راهنما مطرح می کنم. شاید هم حق با شما باشه … :-)

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *