موضوعات

تــعــمیــــم دوره پیــش‌دبــستـــانــی دربـهار و تـابستـان1400 +دستــورالعــمل

به‌منظور برخورداری حداکثری کودکان پیش‌دبستانی از فرصت‌های آموزشی، «بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی» ابلاغ شد.

– بر اساس سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، «برنامه‌ریزی و تمهید مقدمات برای تعمیم دوره پیش‌دبستانی» با تأکید بر مناطق دوزبانه دارای محرومیت و نیازهای ویژه، از طریق ایجاد فرصت‌های عادلانه آموزشی متنوع و باکیفیت، از وظایف حاکمیتی وزارت آموزش‌وپرورش است. در راستای اجرای این وظایف، «بخشنامه تعمیم دوره پیش‌دبستانی»، با دو زیر برنامه به ادارات کل استان‌ها، ابلاغ شد.

– به‌منظور برخورداری حداکثری کودکان از فرصت آموزش‌وپرورش دوره پیش‌دبستانی تا قبل از ورود به دبستان و مدیریت چالش‌های ناشی از شیوع کووید 19، در سال تحصیلی جاری، دو زیر برنامه «تداوم فرآیند یادگیری نوآموزان پیش‌دبستانی ثبت‌نام‌شده» و «برگزاری کلاس‌های آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یک‌ساله پیش‌دبستانی»؛ در جهت تعمیم دوره پیش‌دبستانی به ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ و در حال اجرا است.

در این بخشنامه تأکید شده است؛ مدیران کل استان‌ها موظفند با استفاده از اعتبارات ابلاغی ردیف‌های توسعه آموزش‌وپرورش پیش‌دبستانی و کیفیت‌بخشی، درآمدهای اختصاصی و اعتبارات استانی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های درون وبرون دستگاهی استان، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیش‌دبستانی به شیوه حضوری، مجازی ترکیبی با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا، برنامه‌ریزی و اقدام کنند.

این بخشنامه را از اینجا دریافت کنید.

————————————————————————————————————————————————————————————–

مأخذ :گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش 

#آسیب_شناسی#آموزش_و_پرورش#تعلیم_و_تربیت#یادگیری#آموزشی#مهارت_های_زندگی

#دوره_کودکی#دوره_پیش_دبستان #دوره_دبستان#دستورالعمل#بخشنامه#اخبارواطلاعیه

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید