هفته پنجم تهرانگردی

هفته پنجم تهرانگردی در روز 13 مرداد ماه برگزار شد.
همراهان اردو آقایان طرقی – موسی خان – راهبر – وطنی بودند.



ابتدا دانش آموزان حضور و غیاب شدند و به سمت اولین مسیر که بازدید از محوطه باغ ملی بود رفتند . محوطه تاریخی که جناب موسی خان در مورد دادگاه نفتی ایران و انگلیس توضیحات جامعی را بیان فرمودند.




در ادامه دانش آموزان و مربیان به سمت موزه ایران باستان رفتند . موزه ای قدیمی که در آن از سفالهای قدیمی برجسته ، مجسمه های دوره هخامنشی ،مرد نمکی در زنجان ، سنگهای تزیینی و کاربردی قدیمی و … سخن به میان آمد.






آقای موسی خان با اشاره به سنگ نوشته های قدیمی و مرد نمکی و مجسمه های قدیمی مطالب بسیار ارزشمندی را در مورد آنها بیان فرمودند. معبد چغازنبیل و بنای شوش دانیال و اولین محلهای زندگی در ایران باستان از جمله قسمتهای مختلف موزه ملی ایران بود.
در ادامه مسیر به خانه و موزه مقدم می رویم موزه و خانه ای که بسیار مجلل و بسیار قدیمی است.خانه متعلق به دو برادر محسن مقدم که در سال 1376 از دنیا رفتند و حسن مقدم که در سن 30 سالگی از دنیا رفت.







از جمله قسمتهای عالی عمارت خانه صدف و تالار نقاشی آن است.
فضای بسیار زیبای فضای خانه دارد و این عمارت مجلل را حیاط و نقشهای بنای آن جلوه ای خاص به آن بخشیده است.
دانش آموزان در رستوران فرهنگ در میدان قدیمی امام خمینی ناهار را همراه مربیان خود صرف می کنند.



ودر برنامه پایانی کار تهرانگردی از هفته پنجم از فضای زیبای استخر الهیه استفاده می نمایند.

مطالب مرتبط

شرکت اپل

شرکت اپل

داستان تأسیس اپل در سال ۱۹۷۱، استیو وزنیاک ۲۰ ساله و استیو جابز ۱۶ ساله رویای تأسیس یک شرکت مشترک را داشتند. در سال ۱۹۷۷، آن‌ها اولین نمونه کامپیوترهای اپل را در گاراژ خانه جابز...

0 دیدگاه

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *