موضوعات

عادات غذایی (12) : تغذیه و یادگیری (بخش هفتم: تقویت حافظه/ قسمت چهارم: زینک( روی) در میوه‌های خشک

 zinc

*مغز ما بسیار با اشتهاست و برای اینکه درست کار کند به 40 عنصر مغذی نیاز دارد:
15 ماده‌ی معدنی، 8 اسید آمینه، 13 ویتامین و 4 اسیدهای چرب ضروری
*میوه‌های خشک سرشار از مواد معدنی و املاحی مانند زینک بوده و انرژی زا هستند.

*متذکر می گردد که استفاده بی رویه از قرص و شربت حاوی زینک( روی) مضر و خطرناک است و بدون مشورت پزشک نباید خودسر از آن مصرف کرد.

مبحث: پزشکی-بهداشتی
عنوان اصلی: تغذیه (عادات غذایی)
عنوان فرعی: تغذیه و یادگیری
عنوان فرعی تر : منابع غذایی تقویت حافظه (زینک یا همان روی)

تغذیه‌ی درست یکی از شاه کلیدهای تقویت حافظه و بالا بردن تمرکز است. برای همین لازم است در فصل درس، به خصوص در زمان امتحانات که باید مطالب زیادی را به خاطر بسپارید و تمرکز بالایی داشته باشید، حواستان به محتویات بشقاب‌هایتان باشد.
مغز ما بسیار با اشتهاست و برای اینکه درست کار کند به 40 عنصر مغذی نیاز دارد:
15 ماده‌ی معدنی، 8 اسید آمینه، 13 ویتامین و 4 اسیدهای چرب ضروری

میوه‌های خشک سرشار از مواد معدنی و املاحی مانند زینک بوده و انرژی زا هستند. باید بدانید که کمبود زینک یا همان روی می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در یادآوری شود و تمرکز و دقت شما را پایین بیاورد.

توصیه می‌کنیم در وعده‌ی صبحانه و یا به عنوان میان وعده در طول روز چند عدد میوه‌ی خشک میل کنید. به خاطر این که این میوه‌های خشک باعث می‌شوند که نرون ها یا همان سلول‌های مغز ما در آمادگی بالایی قرار داشته باشند. کشمش، زردآلوی خشک، بادام، گردو، فندق و غیره جزو بهترین انتخاب‌ها برای تقویت حافظه محسوب می‌شوند.

»»» همان طور که در بالا متذکر شدیم؛ استفاده بی رویه از قرص و شربت حاوی زینک( روی) مضر و خطرناک است و بدون مشورت پزشک نباید خودسر از آن مصرف کرد. توصیه می شود به جای  شربت و قرص از جایگزین بهتر آن ، یعنی ازمنابع طبیعی غذایی که نمونه های آن اشاره شد، استفاده شود. 

———————————————————————————————————————————————— به نقل از:

سایت تبیان

دیدگاه‌های این مطلب