موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی هدایت تحصیلی- شماره 135) : با داشتن دیپلم تجربی، ادامه تحصیل در رشته هنر موسیقی چگونه ممکن است؟

81737701-70125959

سوال:
کسی که در حال حاضر در رشته تجربی سال سوم تحصیل می کند و می خواهد در دانشگاه به رشته موسیقی ادامه تحصیل دهد. آیا باید تغییر رشته بدهم و پیش دانشگاهی هنر بخواند؟ آیا پیش هنر آیا گرایش خاصی دارد یا عمومی است؟ و در کل چه راهی باید پیش بگیرد که بتواند از فرصت و زمان بیشترین بهره را ببرد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
1- از لحاظ آیین نامه سازمان سنجش، از طرفی رشته هنر شناور است و هر داوطلبی می تواند با هریک از گروه های اصلی آزمایشی (تجربی، ریاضی، انسانی) گروه فرعی( هنر، زبان های خارجه) راهم در فرم ثبت نام کنکورسراسری انتخاب نماید. و از طرف دیگر نوع مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی برای شرکت در هریک از گروه های آزمایشی کنکور ملاک نیست! پس شما با دیپلم تجربی و حتی پیش دانشگاهی تجربی مشکلی برای کنکور هنر ندارید.

2- اگر شما برای تحصیل در رشته مورد نظر جدی هستید، توصیه ما این است که دوره پیش دانشگاهی را حتما رشته هنر بخوانید. برای این کار باید تغییر رشته بدهید. رشته هنر در مقطع پیش دانشگاهی تنها یک رشته بوده  و گرایشی ندارد.

3- هر چنددخالت سوابق تحصیلی(نمرات امتحان نهایی سال سوم تجربی ) برای تغییر رشته ای ها کمتر از 25 درصد است، اما باید سعی کنید که از عهده امتحان نهایی تجربی به خوبی برآیید.

4- امتحان تغییر رشته پایه سوم به پیش دانشگاهی فقط یکبار و در تابستان انجام می شود.

5- برای تغییر رشته به پیش دانشگاهی هنر باید چهار درس (طراحی ۱ – تاریخ هنر جهان – تاریخ هنر ایران – مبانی هنرهای تجسمی ) امتحان دهید.

6- شکل امتحان تغییر رشته به صورت نهایی و در حوزه امتحانی برگزار می شود.

7-مکان مراجعه ثبت نام برای امتحان تغییر رشته: حوزه امتحانی مشخص شده از طرف اداره آموزش و پرورش منطقه شماخواهدبود.

8- زمان پی گیری برای ثبت نام امتحان تغییر رشته پایان خرداد ماه خواهد بود.

9- در پایان خرداد باید یک معرفی نامه عکس دار مخصوص تغییررشته را ازدفترمدرسه خود(اموردفتری و یا دفترمشاوره) برای تحویل به حوزه امتحانی تغییر رشته، دریافت نمایید

10- شرط قبولی : حداقل نمره قبولی در تمامی دروس تغییر رشته ۱۰ می باشد. حتی اگر کسی دریک درس نمره کمتر ۱۰( مثلا ۹/۷۵ – صدم) هم بگیرد، اجازه و امکان تغییررشته نخواهد بود.

11- در طول سال سوم تجربی و همچنین در تابستان سوم به پیش باید در کلاس های هنر چهار درس مذکورشرکت کنید و خود را برای امتحانات تغییر رشته و همچنین کنکور هنر آماده نمایید.

12- یکی از آموزشگا های قوی را که به صورت تخصصی در درس های هنر و کنکور آن کار می کنید، شناسایی نماید( در تهران آموزشگاه مکعب در خ انقلاب )

approval

با آرزوی سلامتی و موفقیت برای شما
مرکز مشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج . ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب