موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی هدایت تحصیلی – شماره 160 ) : آیا راهی برای جبران سوابق تحصیلی، همزمان با امتحان تغییر رشته وجود دارد؟ ( سوال تکراری)

20110801151624628_101

سوال:

سلام.ببخشید برای من که دیپلم انسانی دارم و میخوام تغییر رشته بدم و باتوجه به پایین بودن معدل ، میتونم سوابق تحصیلی خود را جبران کنم؟
اگه بخوام واضح تر بگم ؛ آیا میتونم همزمان هم تغییر رشته بدم و هم جبران سوابق تحصیلی کنم؟ یعنی امتحانات کلی نهایی اون رشته ای که رو میخوام بدم؟
ممنون از سایته خوبتون
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۱۱/۰۱ در ۵:۳۹ ب.ظ – توسط :رضا )

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

پاسخ اول:
برای شما که قبلا دیپلم گرفته اید، اگر شرایط تحصیل در مدارس روزانه را ( به دلیل سن و…) ندارید، امکان تغییر رشته و جبران سوابق تحصیلی ازطریق مدارس بزرگسالان (شبانه) و یا شیوه داوطلب آزاد یا همان متفرقه و یا روش غیر حضور، وجود دارد!
توضیح اینکه:
در نظام تحصیلی فعلی، به طور معمول کسی نمی تواند با شرکت دوباره در مدارس روزانه و یا دوره شبانه و امتحانات پایانی ( نهایی یا غیر نهایی) نمرات گذشته خود را اصلاح کرده و ارتقاء دهد . بنابراین تنها راهی که فعلا برای جبران سوابق تحصیلی وجود داردگرفتن دیپلم مجدد از طرقی است که ذکر شد.

پاسخ دوم:
همانطور که برای کاربران دیگر بیان کردیم، تاکید ما این است که برای جبران سوابق تحصیلی به هیچ عنوان از تطبیق استفاده نکنید. چون در تطبیق درس های رشته قبلی شما که با رشته جدید مشترک است ( مثل درس های عمومی) را در سابقه تحصیلی حفظ می کنند و تنها درس های متفاوت رشته جدید را امتحان خواهید داد. بنابراین با پایین بودن نمرات رشته قبلی، به ضرر شما خواهد بود و منظور شما برای جبران سوابق تحصیلی تامین نمی گردد.

پاسخ سوم:
کسی می خواهد تغییر رشته دهد، اگر به صورت داوطلب آزاد در امتحانات پایانی شرکت کند، نیازی به امتحان تغییر رشته ندارد.

توضیحات بیشتر را با جزئیات، می توانید در پاسخ های به سوالات عمومی و اختصاصی دیگر کاربران، بخوانید.

سلامت و سعادتمندباشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب