موضوعات

پاسخ به سوال ( اختصاصی- شماره 141 ) : امکان ادامه تحصیل در کنکور دانشگاههای فنی یا کار ودانش در تابستان با داشتن دیپلم ریاضی…؟

81405346-6107265

سوال:

فارغ التحصیل دبیرستان با داشتن دیپلم ریاضی ، چگونه می تواند برای ادامه تحصیل در کنکور دانشگاههای فنی حرفه ای یا کار ودانش در تابستان اقدام کند ؟

پاسخ:

به نام خدا
و با سلام

چند پاسخ زیر را بررسی و پی گیری نمایید:
پاسخ اول :
براساس شرایط اختصاصی اعلام شده برای کنکور دانشگاه فنی حرفه ای( صفحه 1و2 دفترچه) این دانشگاه ویژه فارغ التحصیلان دیپلم شاخه فنی حرفه ای و کار دانش است و فارغ التحصیلان شاخه نظری اجازه شرکت در آن را ندارند.

پاسخ دوم:
– براساس شرایط اختصاصی اعلام شده در دفترچه راهنمای پذیرش دانشگاه علمی کاربردی ( صفحه 2 دفترچه ) با داشتن دیپلم شاخه نظری ، می توان برای پذیرش در رشته های فنی این دانشگاه ، که دیپلم ریاضی را می پذیرد، اقدام کنید.

– با داشتن دیپلم ریاضی فیزیک شما می توانید فقط در رشته های زیر گروه آزمایشی صنعت، کد رشته های 101 تا 114 شرکت کنید.(جدول شماره 2 در صفحه 8 

– براساس دفترچه راهنمای دانشگاه علمی کاربردی سال 92 ( صفحه 5 دفترچه ) زمان ثبت نام برای پذیرش این دانشگاه در مردادماه است ( 27 /5 /92)

– پذیرش دانشجوی بدون کنکور در دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر دولتی ، غیر انتفاعی و کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور نیز مدرک اتمام دوره پیش دانشگاهی  و یا معادل آن (فوق دیپلم ) را لازم دارد.

– پی دی اف(PDF ) دفترچه های  مذکور را در پست مشاوره و معرفی متون و کتاب سایت ما و یا از طریق سایت سازمان سنجش نگاه کنید.

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب