موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 90 ) : امکان تغییر رشته در بین ترم سال تحصیلی …؟

change-greensign

سوال:

 دانش آموزی که با شروع سال تحصیلی از ادامه تحصیل  در رشته ثبت نام شده ، پشیمان و منصرف می شود، چه امکانی برای تغییر رشته وجود دارد؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام

1- چون نظام آموزشی در مدارس روزانه ، سالی واحدی است بنابراین؛ تغییر رشته در وسط ترم و یا پایان ترم اول به دوم وجود ندارد. این امکان تنها در پایان سال ( خرداد ماه ) و تابستان (شهریورماه) وجود دارد.

2- یکی از امتحانات تغییر رشته دبیرستان؛ امتحان تغییر رشته از پایه دوم به سوم است که در دو نوبت خرداد و شهریور قابل اجراست . البته معمولا دانش آموزان به دلیل امتحان پایه دوم در خرداد ماه، همان زمان شهریور ماه را انتخاب می کنند.

3- امتحان تغییر رشته دیگری داریم که از پایه سوم به سال آخر( پیش دانشگاهی در شاخه نظری ) است که در تنها یک بار درتابستان(شهریور) برگزار می شود.

4- تغییر رشته در بین دو ترم سال تحصیلی، به دلیل اینکه نظام این مدارس ترمی واحدی است، تنها در مدارس بزرگسالان (شبانه ) امکان دارد.

5- جزئیات بیشتر و شرایط آن در پاسخ سوال دیگر کاربران در زیر همین صفحه ای که سوال خود را مطرح کردید و همچنین در پست ” پاسخ به سوالات ” موجود است.

6- در صورت ابهام و سوال و یا اینکه شرایط تحصیلی برای شما مناسب نیست، می توانید با دفتر مشاوره این سایت تماس بگیرید( زمان و شماره های تماس در پست تماس با ما در نوارمشکی بالای سایت )

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب