موضوعات

پاسخ به سوال(عمومی- شماره 64 ) : تغییر رشته و ادامه تحصیل از رشته کامپیوتر(دیپلم فنی و دانشجوی کاردانی کامپیوتر) به رشته هنر؟

art
سوال:

با وجود دانشجوی کاردانی کامپیوتر،اگر بخواهیم در رشته هنر ادامه تحصیل دهیم، چگونه امکان داشته و اقدامات لازم برای تغییر رشته چیست؟

پاسخ:

به نام خدا
و با سلام
مطلب اول) بررسی ضرورت این کار:
هر تغییری پیامد ها و مشکلات خود را دارد.این تغییر هزینه ها و فرصت های مجددی را می طلبد و معلوم نیست، به هدف مورد نظرتان برسید. واقعا باید ببیند که چه دلیل قانع کنند ه ای برای این تصمیم دارید. اگر برای فرار از مشکلات درسی است، بدانید که این مشکل در تمام رشته ها، به نسبت های مختلفی وجود دارد. توصیه می کنیم برای این تصمیم، اطلاعات خود را به خصوص اطلاعات شغلی را بیشتر کنید. چون معلوم نیست شما شغل مناسب تری را بدست آورید!!!؟؟؟ به هرصورت برای بررسی مطلب اول، بعد از یک جلسه مشاوره تخصصی با موضوع؛ هدایت تحصیلی و شغلی، اگر با اطمینان و روشن بینی، تصمیم به ادامه تحصیل در رشته هنر گرفتید، اقدامات بعدی را که توضیح می دهیم، پی گیری کنید.

مطلب دوم: چون از یک طرف؛ رشته کامپیوتری که تحصیل می کنید کاردانی است و امسال هم یک سال تحصیلی آن سپری می شود و ازطرف دیگر؛ به نوعی جزء رشته های عمومی است( شبیه زبان انگلیسی) و حتما در رشته هنر نیز به دانش آن نیاز دارید، به شما توصیه می شودکه این رشته را دریافت مدرک کاردانی آن، به سرانجام برسانید و بعد برای ادامه تحصیل در رشته مورد اشاره خود(هنر) اقدام نمایید.

مطلب سوم)امکان ادامه تحصیل با شرکت دوباره در کنکور:
طبق قانون آموزش عالی، هر فردی می تواند دوباراز پذیرش در دانشگاه های دولتی روزانه بهره مند شود(منظور از این دو بار شرکت در کنکور نیست، بلکه دو بار قبول شدن است، آنهم فقط برای دانشگاهی دولتی روزانه) بنابراین بعد از اتمام دوره کاردانی رشته کامپیوتر، بلافاصله برای شرکت در کنکور گروه هنر اقدام کنید.

مطلب چهارم) پذیرش دیپلم قبلی برای شرکت دوباره در کنکور:
شما باداشتن مدرک فوق دیپلم برای شرکت دوباره در کنکور( سراسری ، آزاد، پیام نور، علمی کاربردی، فنی حرفه ای) نیازی به گرفته دیپلم در رشته دیگر و یا گذراندن دوره پیش دانشگاهی ندارید. مدرک فوق دیپلم شما به جای دوره پیش دانشگاهی مورد قبول است.

مطلب پنجم) نوع رشته دیپلم وپیش دانشگاهی:
چون برای شرکت در کنکور نوع رشته دیپلم و پیش دانشگاهی و یا معادل آن کاردانی، مهم نیست و با هر نوع رشته ای در مدارک مورد اشاره، می توان رشته های دیگر را در کنکور شرکت کرد، پس پس بالطبع نیازی هم به شرکت در امتحان تغییر رشته هم ندارید.

مطلب ششم) مشکل مشمولیت سربازی پسران:
برای حل آن باید بلافاصله در کنکور رشته مورد اشاره( هنر) قبول شوید. برای این موضوع باید چند اقدام را به درستی انجام دهید:
اول اینکه؛ چون درس های رشته هنر تخصی است و همچنین امتحان عملی(کتبی غیر تستی)هم دارد، برای کنکورهنر شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید. می توانید آموزشگاه قوی و معتبر ویژه هنر( مثل آموزشگاه مکعب در خیابان انقلاب تهران) را شناسایی نموده و برای آمادگی کنکور رشته هنر، در کلاس های آن شرکت نمایید.این کار بسیار ضروری است. برای همین از هم اکنون برای کنکور 94، به صورت خیلی آرام و حساب شده که به تحصیلی رشته کنونی (کامپیوتر) لطمه نزند، آموزش هنررا شروع کنید. فرصت تابستان بیشتر کار کنید.
دوم: برای ایجاد فرت بیشتر جهت آمادگی کنکور و بالا بردن شانس قبولی خود در کنکور هنر، میتوانید از معافیت تحصیلی دوره دانشجویی خود استفاده بیشتری ببرید یک راه مطمئن آن؛ گرفتن مرخصی برای یک ترم است. ویا طولانی کردن طول تحصیل با اخذ واحد های کمتر در ترم های آخر!!!؟ ممکن است این روش ها طول تحصیل شما بیشتر کند، اما این بهتر از شرکت در کنکور بعد از دو سال سربازی است، که معلوم نیست چقدر آمادگی های خود را برای ادامه تحصیل، دوباره بدست آورید

علاوه برتوضیحات بالا؛ در پست پاسخ به سوالات را حتما نگاه کنید. برخی از سوال و پاسخ ها آن کمک بیشتری به شما خواهد کرد.
امیدواریم، جواب لازم و مناسب خود را بدست آورده باشید.
درصورت نیاز به توضیحات شفاهی، می توانید با ما تماس بگیرید( نحوه تماس در نوار قرمزبالای سایت موجوداست)

موفق باشید
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش

دیدگاه‌های این مطلب