موضوعات

پاسخ سوال(اختصاصی شماره 76) : علاقمند به ادامه تحصیل در رشته ادبیات فارسی با داشتن کاردانی حسابداری هستم! شرایط آن چیست و چگونه می توانم ؟

سوال:

با سلام و خسته نباشید
من کاردانی حسابداری دارم و در شاخه فنی حرفه ای هم تحصیل کردم و پیش ندارم. خانه دارم و علاقه به تحصیل در رشته زبان و ادبیات فارسی دارم. آیا می توانم در این رشته ادامه بدهم و مثلا در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کنم؟ یا اینکه باید از نو تغییر رشته بدهم و کنکور شرکت کنم و …
در صورت لزوم به تغییر رشته محبت می فرمایید مراحل کار را بفرمایید.
سپاسگزارم.
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۷/۱۰ در ۱:۰۱ ب.ظ – توس)
پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام
۱- شما باداشتن مدرک فوق دیپلم برای شرکت در رشته کارشناسی زبان و ادبیات فارسی نیازی به گذراندن دوره پیش دانشگاهی و شرکت در امتحان تغییر رشته ندارید .
استناد ما به مطلب زیر است:
دربخش مقدمه، ذیل نکات مهم دفترچه شماره ۱ (دفترچه راهنمای ثبت نام وشرکت در آزمون سراسری سال ۹۲) برای شرکت در کنکور سراسری، داشتن مدرک کاردانی را برابر با گذراندن دوره پیش دانشگاهی دانسته است. این نکته در دفترچه سال قبل (۹۱) هم تحت عنوان بند الف شرایط اختصاصی، آمده است.
۲- شما فقط می توانید در کنکور سراسری( پیش دانشگاهی به کارشناسی )شرکت کنید نه کاردانی به کارشناسی! برای ادامه تحصیل از کاردانی به کارشناسی فقط می توانید در رشته ای که مدرک کاردانی آن را دارید(یعنی حسابداری) شرکت نمایید. بنابراین برای ادامه تحصیل در هر رشته ای غیراز حسابداری، باید دوباره در کنکور سراسری( منتهی بدون نیاز به طی کردن دوره پیش دانشگاهی) شرکت نموده و قبول شوید.
۳- شما باید خود را برای کنکور در گروه انسانی آماده کنید بنابراین باید راه مناسب را برای این آمادگی پی گیری کنید. پیشنهاد ما این است که یا پیش دانشگاهی رشته انسانی را به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) بگذارنید و یا منابع و محتویات کنکور انسانی را در طول سال کارکنید. در هر صورت شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید. می توانید آموزشگاه قوی و معتبری را شناسایی نموده و برای یکی ازراه های پیشنهادی، در کلاس های آن شرکت نمایید
سلامت و موفق باشید

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید