موضوعات

تعریف سازمان سنجش از برگزاری دو نـوبت کنـکور …

 

– صدا و سيما به اشتباه بارها اعلام کرده که کنکور دو مرحله‌اي شده است که اين موضوع به هيچ وجه درست نيست. کنکور دوبار در سال برگزار مي‌شود و دو مرحله‌اي نشده است.

 

 – در ابتداي جلسه، گزارش خوبي از برگزاري آزمون سراسري و مصوبۀ سنجش و پذيرش شوراي عالي انقلاب فرهنگي ارايه شد.

 

 – دو دستگاه مسؤول اصلي مصوبۀ مذکور، سازمان سنجش آموزش کشور در وزارت علوم و مرکز سنجش آموزش در وزارت آموزش و پرورش، گزارش خوبي در اين زمينه ارايه دادند.

 

 – در آزمون اختصاصي، يا همان کنکور که امسال ۶۰ درصد در قبولي داوطلبان نقش دارد، ۴۱۷ شهرستان و ۵۸۵ حوزه و حدود ۹۰ هزار نفر از عوامل اجرايي درگير اين موضوع بودند.

 

 – طبق مصوبۀ ستاد نقشه جامع علمي کشور، کنکور فقط يک بار در تابستان هر سال برگزار نمي‌شود، بلکه داوطلبان اين شانس را دارند که دو بار درسال در آزمون سراسري شرکت کنند؛ البته اشتباهات بزرگي در صدا و سيماي ما انجام شده است و به طور مرتب اعلام مي‌کنند که کنکور دو مرحله‌اي شده است که اين موضوع به هيچ وجه درست نيست.

 

– داوطلبان آزمون سراسري، در سال دو بار اين شانس را دارند که در آزمون سراسری شرکت کنند؛ بنابراين، کنکور دو مرحله‌اي نشده و اين موضوع از نظر رواني براي برخي از داوطلبان جوّ رواني منفي ايجاد کرده است.

 

– البته مصوبه ما اين بود که حداقل کنکور دوبار در سال برگزار شود، و اگر امکان آن باشد، مي‌شود سه بار هم در سال برگزار شود؛ چون ممکن است که داوطلبي مشکل فيزيکي يا مشکل ديگري داشته باشد و در کنکور بعدي هم بتواند شرکت کند و در هر کنکوري که امتياز بهتري کسب کرده باشد، همان براي وي لحاظ شود و به مدت دو سال هم نتيجه براي وي محفوظ است. 

———————————————————————————

کبگانيان/ مهدی / دبير ستاد نقشه جامع علمي کشور / در حاشيۀ يک صد و شصت و نهمين جلسۀ شوراي ستاد نقشه جامع علمي کشور

  به نقل از پیک سنجش – شماره 1312- دوشنبه 10- بهمن ۱۴۰۱ -صفحه 16

#آموزش_و_پرورش 

#آموزش_عالی

#سازمان_سنجش 

#پیک_سنجش

#شیوه_نامه_ها 

#آیین نامه_دستورالعمل

#آیین نامه_دستورالعمل_های_دانشگاهی

 #کنکور #کنکور۱۴۰۱-۱۴۰۲ 

#آیین نامه_دستورالعمل_کنکور

 #آیین نامه_دستورالعمل_کنکور۱۴۰۱-۱۴۰۲

#روش_اجرای_آزمون_سراسری

#دومرحله_ای_شدن_کنکور

#پاسخ_به_سوالات

#هدایت_تحصیلی_شغلی

#پاسخ_به_سوالات_هدایت_تحصیلی_شغلی

#دفترمشاوره_موسسه_فرهنگی_دانش

 

 


 

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید