موضوعات

پاسخ به سوال (عمومی- شماره 82 ) : امکان ادامه تحصیل در رشته مکانیک با دیپلم فنی نقشه کشی برای خانم ها؟!

1375090854

سوال:

برای خانم ها؛ چگونه با دیپلم نقشه کشی می توان کنکور مکانیک شرکت کرد…آیا فقط آقایون رو قبول میکنند؟آیا باید دیپلم ریاضی داشت؟ یا راهی هست که بدون گذروندن ۴ سال دبیرستان دیپلم ریاضی گرفت؟

پاسخ:

به نام خدا
وبا سلام                                             images (4)

پاسخ اول) دیپلم ریاضی برای ادامه تحصیل:
از نظر آیین نامه سازمان سنجش برای ادامه تحصیل  در رشته مورد اشاره، از هر یک از طرق زیرنیــــازی به گرفتن دیپـــلم ریـــاضی نــــدارید. اما برای جبران سوابق تحصیلی مساله فرق می کند که در دیگر سوالات ، به خصوص سوال 60 عمومی جواب آن را به تفصیل آورده ایم.

پاسخ دوم) ادامه تحصیل از طریق دانشگاههای فنی (کاردانی ناپیوسته):Ford_Focus_5-mid
برای شرکت در کنکور کاردانی،علاوه بر بحث پذیرش زن یا مرد در هررشته، باید نوع دیپلم با رشته ای که شرکت می کنید، متناظر باشد. یعنی برای کاردانی رشته مکانیک وزیر گروه های آن باید دیپلم فنی شما هم مکانیک و یا زیر گروه های آن باشد. همچنین برای شرکت در کاردانی بدون کنکور دانشگاه آزاد هم این شرط لازم است. بنابراین ؛ جدای از اینکه این رشته به دلیل زیرگروه های آن یعنی مکانیک اتومبیل و تعمیرات، یک رشته مردانه است ، نوع رشته فارغ التحصیلی شما با رشته مورد درخواست برای ادامه تحصیل تناسب ندارد .

پاسخ سوم) ادامه تحصیل از طریق دانشگاههای سراسری (کارشناسی):
اگر می خواهید مهندسی مکانیک بخوانید برای شرکت در کنکور سراسری و یا آزاد باید گروه آزمایشی ریاضی را انتخاب کنید. و برای این کار باید دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید. البته و قاعدتا پیش دانشگاهی ریاضی !!! برای این کار چند انتخاب دارید و چند اقدام:

1- اگر شرایط سنی شما اجازه می دهد، باید دوره پیش دانشگاهی روزانه را انتخاب کنید.( مثل سن زیر21 سال و مجرد)

2- اگر شرایط شما به روزانه نمی خورد می توانید دوره بزرگسالان را انتخاب کنید و یا آموزش از راه دور ویا به صورت داوطلب آزاد( متفرقه) دوره پیش دانشگاهی را بگذرانید. لازم به ذکر است کسی که شرایط دوره روزانه را دارد نمی تواند در دوره بزرگسالان( شبانه) و یا آموزش از راه دور و یا به صورت داوطلب آزاد تحصیل کند.

3- برای تحصیل در دوره پیش دانشگاهی روزانه و یا شبانه باید امتحان تغییر رشته بدهید. اگر دیپلم شما ازشاخه فنی حرفه ای است باید دو درس جبر واحتمال – حسابان را امتحان دهید و اگر دیپلم تان از شاخه کار ودانش است باید 3 درس – جبر واحتمال – حسابان – فبزیک 3 پایه سوم رشته ریاضی را امتحان دهید.

4- امتحان تغییر رشته پیش دانشگاهی ،فقط یک بار تابستان انجام می شود( سال های قبل در مردادماه و سال 92 در شهریور برگزارشد)
اقداماتی که برای تغییر رشته باید انجام دهید را در پست :” پاسخ به سوالات ” سایت ما بخوانید( از صفحه اصلی وارد شوید)

5- برای گذارندن دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد(متفرقه) نیازی به امتحان تغییر رشته ندارید( به شرط اینکه شرایط تحصیل در دوره روزانه را نداشته باشید و یا سن تان 19 سال تمام باشد ویا متاهل و…)

***در صورت نیاز به مشورت بیشتر، می توانید با ما تماس بگیرید( نخوه تماس در نوار مشکی بالای سایت موجود است)

سلامت و موفق باشید.
مرکزمشاوره موسسه فرهنگی دانش
ج – ابراهیمی

دیدگاه‌های این مطلب