موضوعات

پاسخ به سوال( اختصاصی- شماره 106 ) : من دیپلم حسابداری سال۸۴ را دارم . میخوام برم رشته انسانی، بخونم باید چکارکنم؟

20110801151624628_10

سوال:

سلام من دیپلم حسابداری سال۸۴ دارم میخوام برم رشته انسانی بخونم باید چکارکنم لطفا راهنمایی کنید متشکرم
( فرستاده شده در ۱۳۹۲/۰۸/۲۵ در ۶:۳۲ ق.ظ – توسط:سیاوش صلاحی )

پاسخ:
به نام خدا
وبا سلام
شما با داشتن دیپلم فنی، در صورتی که بخواهید در رشته مورد اشاره خود(انسانی) ادامه تحصیل دهید باید دردوره پیش دانشگاهی رشته مورد نظر ثبت نام کرده و 24 واحد درسی( 8 واحدعمومی و 16واحداختصاصی) رابگذرانید. با توجه به شرایط سنی و وقفه تحصیلی شما، برای این کار می توانید به یکی از سه شیوه زیر عمل کنید:
1- ثبت نام در مدارس بزرگسالان( شبانه)
2- ثبت نام به شیوه از راه دور.
3- شرکت در امتحانات پایانی به صورت داوطلب آزاد(متفرقه)
***شرایط:
1- با توجه سن شما، نباید مشکل نظام وظیفه داشته باشید(یا سربازی را گذرانده باشید و یا مشمول یکی از معافیت ها شده باشید )
2- برای ادامه تحصیل در دوره بزرگسالان و یا شیوه آموزش از راه دور، باید در امتحان تغییر رشته شرکت کرده و حداقل نمره قبولی 10 بگیرید.
3-دروس امتحان تغییر رشته برای ورود به پیش دانشگاهی انسانی شامل؛ عربی3(ویژه علوم انسانی) و ادبیات فارسی تخصصی می باشد.
4-امتحان تغییر رشته تنها یکبار و در تابستان هر سال برگزار می شود. بنابراین باید ابتداء دریکی از مدارس بزگسالان (شبانه) ثبت نام کنید.
5- باید دروس تغییر رشته به رشته انسانی را در طول سال بخوانید و خود را برای امتحان تغییر رشته آماده کنید. برای همین توصیه می شود که به کلاس بروید:
– اگر مدرسه بزرگسالان، امکان شرکت شما رادر کلاس های مورد نیازتان(عربی3ویژه علوم انسانی و ادبیات فارسی تخصصی)داشته باشد، یک راه آماده سازی خود برای امتحان تغییر رشته، شرکت مستمع الآزاد در کلاس های همان مدرسه بزرگسالان است.
–اگر تمکن مالی ندارید باید یک مدرسه دولتی قوی را انتخاب کنید تا به صورت مستمع الآزاد از کلاس های آنجا استفاده کنید.
– اگر تمکن مالی دارید، می توانید درس های پیش دانشگاهی را در کلاس های آموزشگاه آزاد یا یک دبیرستان غیر دولتی به صورت مستمع الآزاد شرکت کنید .البته در صورتی که بتوانید موافقت مدیر آن جا را بگیرید.
6- انتخاب شیوه سوم یعنی؛ شرکت در امتحانات پایانی دوره پیش دانشگاهی به صورت داوطلب آزاد، نیازی به امحان تغییر رشته ندارد. با توجه به شرایط شما، می توانید از شیوه سوم هم استفاده کنید.

*** جمع بندی:
اگر هدف شما ادامه تحصیل در رشته انسانی است، برای آمادگی کنکور درهرصورت شما نیازمند به شرکت در کلاس هستید. همان طور که در بالا توضیح دادیم اگر شیوه داوطلب آزاد(متفرقه) را انتخاب می کنید و تمکن مالی لازم را دارید، می توانید یک آموزشگاه قوی را انتخاب کنید و با شرکت در کلاس های مختلف آن، هم خود را برای امتحانات پایان دوره رشته مورداشاره آماده کنید و هم برای کنکور آن!
امیدواریم که جواب لازم را بدست آورده باشید.
درصورت ابهام و سوال با ما تماس بگیرید(نحوه تماس در نوار قرمز رنگ بالای سابت)
سلامت و موفق باشید.

دیدگاه‌های این مطلب

دیدگاه‌ خود را بنویسید